• 1
  • 2
2015-02-21, 12:33
Medlem
Hej!

Vet någon vad man ska installera för att kunna öppna ett dokument med kommentarer i?

Ibland får man feedback på sitt arbete där läraren infogar kommentarer i ens dokument, men sånt kan jag inte öppna.
Senast redigerad av Lila-Orkidee 2015-02-21 kl. 12:35.
Citera
2015-02-21, 12:42
Bannlyst
Fungerar inte det här? http://www.microsoft.com/sverige/mac
Citera
2015-02-21, 12:43
Medlem
Man behöver inte göra något särskilt vad jag vet. Men jag tror du måste ladda ner dokumentet. Du ska alltså inte öppna det online om du har dokumentet på mailen.

Edit: Kanske missförstod dig, du kan alltså inte ens öppna dokumentet, då vet jag inte vad problemet är.
Citera
2015-02-21, 12:52
Medlem
th3vils avatar
Vad är det för filändelse på de dokument du inte kan öppna?
Citera
2015-02-21, 12:59
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lila-Orkidee
Hej!

Vet någon vad man ska installera för att kunna öppna ett dokument med kommentarer i?

Ibland får man feedback på sitt arbete där läraren infogar kommentarer i ens dokument, men sånt kan jag inte öppna.

Apples program Pages läser Word-dokument utan problem och kan dessutom spara dokument i åtminstone Word 97-format.

Men om Pages läser Word-dokument med kommentarer vet jag inte.

Pages är väl numera gratis om man har köpt en Mac under åtminstone senaste året om jag minns rätt. Däremot får man nog själv ladda ner det från Mac App Store.

Jag använder Apples "Office-paket" nära på dagligen. Visst, det är inte lika kraftfullt som Microsofts Officepaket, men jag befattar mig helst inte med Microsoft-produkter...
Citera
2015-02-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av th3vil
Vad är det för filändelse på de dokument du inte kan öppna?

docx
Citera
2015-02-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhi
Fungerar inte det här? http://www.microsoft.com/sverige/mac

Det är de jag har på min datorn. Det funkade förut men nu går det inte att öppna alla dokument
Citera
2015-02-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Apples program Pages läser Word-dokument utan problem och kan dessutom spara dokument i åtminstone Word 97-format.

Pages är väl numera gratis om man har köpt en Mac under åtminstone senaste året om jag minns rätt. Däremot får man nog själv ladda ner det från Mac App Store.

Jag använder Apples "Office-paket" nära på dagligen. Visst, det är inte lika kraftfullt som Microsofts Officepaket, men jag befattar mig helst inte med Microsoft-produkter...

Jaha okej men jag ska ta en titt på pages, tack så mycket!
Citera
2015-02-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt
Man behöver inte göra något särskilt vad jag vet. Men jag tror du måste ladda ner dokumentet. Du ska alltså inte öppna det online om du har dokumentet på mailen.

Edit: Kanske missförstod dig, du kan alltså inte ens öppna dokumentet, då vet jag inte vad problemet är.

Det gå inte att få upp dokumentet, det går att ladda ner det men inte att öppna det
Citera
2015-02-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlttt

Det gå inte att få upp dokumentet, det går att ladda ner det men inte att öppna det :/
Citera
2015-02-21, 13:54
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv

Det gör inte Pages.
Citera
2015-02-21, 13:55
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lila-Orkidee
Det gå inte att få upp dokumentet, det går att ladda ner det men inte att öppna det :/

Du behöver Microsoft Office för Mac. De flesta skolor har avtal som gör att studenter får använda det kostnadsfritt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in