• 1
  • 2
2015-02-20, 20:28
Medlem
Jag försöker bara förstå varför det är så och om det bara är så för mig?

De flesta utav mina s.k BRA vänner som jag umgås med ofta på fritiden, brukar inte "gilla" mina bilder på instagram och ibland facebook. De flesta främlingar & bekanta som följer mig på instagram och är vän med mig på facebook brukar däremot trycka på like knappen ofta. Hur tolkar man detta då? Jag tar ju det som att mina vänner, de som känner mig bäst, inte gillar mig som person ....
Citera
2015-02-20, 20:32
Medlem
dom är falska mot dig
Citera
2015-02-20, 20:36
Medlem
dr-snuggles avatar
jag kan ge dig ett enkelt och bra svar

Du bryr dig för mycket. det skulle inte förvåna mig om du har över 1k vänner på facebook avundsjukas över när andra personer har mer vänner än dig och måste alltid lägga upp det "bästa" bilderna. sedan när du inte får likes så blir du ledsen.

torka av öronen nu. detta är ett riktigt ilands problem
Citera
2015-02-20, 20:36
Medlem
Smatters avatar
Tyvärr har sociala medier blivit som så att folk du inte känner/träffat alls är dina största supporters medan dina närmaste bara scrollar förbi.
Citera
2015-02-20, 20:37
Medlem
Alltså du verkar komma från Tredje klotet från solen. Lätär dig att allt handlar inte om dig! Det finns Facebook-knarkare som gillar allt bara för att övertyga sig själva att dom inte slösat sin tid på dajten så finns det sånna som aldrig är inne. Usch du är som jag var när jag bar i din ålder skkummade igenom dina inlägg. Så sjukt osäker på dig själv. Tyvärr är hela svenska befolkningen så dÄr. Sedan finns ddt också ensamvargar som du tycker det är fel på allt och alla utom just dom själva. Fy vad jag hatar världen ibland.
Senast redigerad av Artsdoktor 2015-02-20 kl. 20:41.
Citera
2015-02-20, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-snuggle
jag kan ge dig ett enkelt och bra svar

Du bryr dig för mycket. det skulle inte förvåna mig om du har över 1k vänner på facebook avundsjukas över när andra personer har mer vänner än dig och måste alltid lägga upp det "bästa" bilderna. sedan när du inte får likes så blir du ledsen.

torka av öronen nu. detta är ett riktigt ilands problem

Du har fel. Jag har bara 150 facebook vänner och 70 instagram följare. Jag frågar av nyfikenhet, men också för att jag är väldigt självkritisk och undrar om det är något fel på mig? Eller är de svartsjuka?
Citera
2015-02-20, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsdoktor
Alltså du verkar komma från Tredje klotet från solen. Lätär dig att allt handlar ibtr om dig! Det finns Facebook-knarkare som gillar allt bara för att övertyga sig själva att dom inte slösat sin tid på dajten så finns det sånna som aldrig är inne.

Mina vänner gillar andras bilder på både fb och ig men inte mina, man kan ju se om någon är online... Så nog är dom aktiva på sociala medier! Är detta vanligt, gör dina vänner också så eller har jag falska vnner?
Citera
2015-02-20, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smatter
Tyvärr har sociala medier blivit som så att folk du inte känner/träffat alls är dina största supporters medan dina närmaste bara scrollar förbi.

Precis min tanke. Frågan är varför de närmsta bara scrollar förbi när det är DE som borde vara ens största supporters? Riktiga haters..
Citera
2015-02-20, 20:42
Medlem
dr-snuggles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackalite
Du har fel. Jag har bara 150 facebook vänner och 70 instagram följare. Jag frågar av nyfikenhet, men också för att jag är väldigt självkritisk och undrar om det är något fel på mig? Eller är de svartsjuka?

Det är troligtvis underliggande svartsjuka, är du extremt självkritisk så ökar det bara mig att tro det.

Sociala medier gör folk deppiga, svartsjuka och ledsna. (studier finns på det)

Jag har inget av det och sedan jag slutade använda sådana saker så känner jag mig vettigare som person.
Citera
2015-02-20, 20:44
Medlem
slasktomtes avatar
Sluta bry dig.

http://inoveryourhead.net/the-comple...giving-a-fuck/
Citera
2015-02-20, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackalite
Jag försöker bara förstå varför det är så och om det bara är så för mig?

De flesta utav mina s.k BRA vänner som jag umgås med ofta på fritiden, brukar inte "gilla" mina bilder på instagram och ibland facebook. De flesta främlingar & bekanta som följer mig på instagram och är vän med mig på facebook brukar däremot trycka på like knappen ofta. Hur tolkar man detta då? Jag tar ju det som att mina vänner, de som känner mig bäst, inte gillar mig som person ....

Det är just därför. Alla vet att likea bilder på FB är ett sätt att visa sig artig. Dina bekanta är artiga mot dig, medans dom du står nära inte behöver tänka på sånt.

http://static.fjcdn.com/pictures/Fri...05_4402853.jpg
Citera
2015-02-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slasktomte
Sluta bry dig.

http://inoveryourhead.net/the-comple...giving-a-fuck/

Lättare sagt än gjort! Ska jag konfrontera de istället, för det tynger mig...?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in