Citat:
Ursprungligen postat av
bunga
Hej! Fick mitt körkortstillstånd i somras efter 6 månader med CDT och 2 urinprover. Tog körkortet ganska snabbt därefter. Hörde ganska snabbt av mig till dom som utfärdade proverna i somras. Då var det semesterstängt och tänkte inte så mycket mer på det. Själv hade jag även 4 veckor semester utomlands. Nu har det gått 2 nästan 3 månader och jag har helt förlagt dehär tills häromdagen. Jag har under tiden flyttat och fått ett arbete ien storstad. Jag inser nu att observationstiden som ska vara 6 månader inte kommer att hinnas med. Det är 4,5 månader tills intyget ska vara inne. Någon som varit i en liknande sits och har tips/förslag på hur jag kan göra? Går det att få anstånd? Tjänsten jag tackat ja till och anledningen till flytten innebär såklart att jag måste ha ett körkort.
Tack på förhand
Ja, ring till din handläggare och berätta om situationen.
Men gå rakt på sak och berätta inte för mycket, tänk på att dom vill dig illa, precis som med andra myndigheter.
Är själv i en liknande sits med nytt jobb osv och allt hänger på körkortet.
Har druckit några öl nu under sommaren dock vilket inte är så smart i efterhand(men var en trevlig sommar

), dricker man 10st långburkar öl i veckan så klipper dom körkortet för dom anser att risken är större att du kör påverkad, straffar dig för något du inte gjort med andra ord.
Personligen så kommer jag att flytta utomlands om det skulle bli något problem med transportstyrelsen, vem fan orkar med att vara deras labbråtta i flera år för att få köra bil liksom.
Nej, det går snabbare att flytta och ta körkortet utomlands.