Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-11-18, 14:20
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Jag återupprepar mitt svar sedan tidigare, felet är signalrelaterat, inget annat.
JA,HELT KLART SIGNAL PROBLEM,DET STÅR 100% SIGNAL O KVALITE I BOXENS MENY,VILKET INTE STÄMMER....HAR NY 4K KABEL NY UTE ANTENN FÖRSTÄKARE OCH HÖJT ANTENN3m..HJÄLPER INTE.....KORTET I TV=SAMMA VISA......HAR HAFT TEKNIKER PÅ FLERA BESÖK SOM BOXER SKICKAT? PROBLEM SEN DAG 1...Nu 4-5 ÅR.....
Citera
2018-11-18, 19:04
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta6
JA,HELT KLART SIGNAL PROBLEM,DET STÅR 100% SIGNAL O KVALITE I BOXENS MENY,VILKET INTE STÄMMER....HAR NY 4K KABEL NY UTE ANTENN FÖRSTÄKARE OCH HÖJT ANTENN3m..HJÄLPER INTE.....KORTET I TV=SAMMA VISA......HAR HAFT TEKNIKER PÅ FLERA BESÖK SOM BOXER SKICKAT? PROBLEM SEN DAG 1...Nu 4-5 ÅR.....

Gör en återställning 😊
Citera
2018-11-30, 21:26
  #15
Medlem
Hej,
Kapar tråden lite.

Min Philips-tv efterfrågar
Nätvetks-id kod? 5 siffror.

Det står även att en DVB-C kod från nätkabelleverantören kan användas.

Har pratat både med Philips - som hänvisar till tv-leverantören och tv-leverantören Boxer. Men får inget svar på de 5 siffrorna någonstans.
(Min värd kapade marksända antennen o installerade fiber tyvärr. Men tänkte att koden kanske kan knäcka fiber-dosan. De marksända finns där gratis!).

Jag kan ju ha fel.

Men om någon har koden tar jag den gärna för att försöka.

Är den regionsbaserad är regionen Stockholm.

Tack på förhand.
Citera
2018-11-30, 22:46
  #16
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InNeedOfInfo
Min Philips-tv efterfrågar
Nätvetks-id kod? 5 siffror.

Det står även att en DVB-C kod från nätkabelleverantören kan användas.

Har pratat både med Philips - som hänvisar till tv-leverantören och tv-leverantören Boxer. Men får inget svar på de 5 siffrorna någonstans.
DVB-C har inget med marksänd Boxer (DVB-T/T2) att göra, utan är en standard för kabel-TV typ Comhem (som i och för sig numera har samma ägare som Boxer, i övrigt inga likheter).

Nätverks-ID för Comhem i Stockholmsregionen är 41001, men förutsätter alltså tillgång till deras kabelnät.
Citera
2018-12-01, 07:32
  #17
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InNeedOfInfo
Jag kan ju ha fel.

Det har du.

Ondquist lämnade annars ett bra svar.
Citera
2018-12-01, 08:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta6
JA,HELT KLART SIGNAL PROBLEM,DET STÅR 100% SIGNAL O KVALITE I BOXENS MENY,VILKET INTE STÄMMER....HAR NY 4K KABEL NY UTE ANTENN FÖRSTÄKARE OCH HÖJT ANTENN3m..HJÄLPER INTE.....KORTET I TV=SAMMA VISA......HAR HAFT TEKNIKER PÅ FLERA BESÖK SOM BOXER SKICKAT? PROBLEM SEN DAG 1...Nu 4-5 ÅR.....

Och vad säger teknikern ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback