Flashback bygger pepparkakshus!
2015-02-19, 11:18
Medlem
Antivalents avatar
Nu är det kina-fest i 6 dagar och perfekt tillfälle för mig att ge mig ut i det kinesiska köket.

Tänkte köra
Dumplings med fläsk, selleri och morötter
Strimlad biff med koriander, grönsaker och nudlar
Vårrullar
Till efterrätt kör jag sverige-kina-krogen-klassikern friterad banan med glass (ja jag vet att den inte är vidare kinesisk men va fan, det är gott).

Har ni några tips på hur man gör den bästa dumplingen eller hemmagjorda nudeln? Vad ska du äta under kina-nyåret?
Citera
2015-02-19, 13:29
Medlem
Kitakos avatar
Funny chinese fails på youtube eller något tillsammans med en skål nudlal, kan bli trevligt!
Citera
2015-02-19, 13:35
Jag ska äta ris.
Citera
2015-02-19, 19:31
Medlem
Jag ska ta mina barn på kinakrog i Mölndal!
Citera
2015-02-19, 20:25
Medlem
Tjippmunks avatar
då passade det ju bra att jag hade vårrullar till middag idag...
Citera
2015-02-19, 20:32
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Själv åt jag chilikyckling - wokad i massor av chili samt vitlök m.m. Tämligen starkt.

Jag har även inhandlat en förpackning fläsk, så det verkar bli hui guo rou i morgon. Har även funderat på att göra "myror klättrar träd" - det blir kanske till helgen.
Citera
2015-02-21, 11:57
Medlem
Dusk2Dawns avatar
Gong xi fa cai! Vaddå friterad banan finns ju över hela asien. Kanske inte med glass och sirap dock. Själv firar jag med lite kinapuffar (de ätbara) framför tv:n. Sen firar jag av några kinapuffar (de icke ätbara) på balkongen.
Citera
2015-02-21, 22:01
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitako
Funny chinese fails på youtube eller något tillsammans med en skål nudlal, kan bli trevligt!

Antar att även du garvade åt rubriken, med tanke på vad tråden handlar om?

Ontopic: Jag nöjde mig med att köpa soya...och för första gången inte ens kinesisk...är ingen förebild vad gäller att fira det kinesiska nyåret...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in