2015-02-19, 09:08
Medlem
För ett tag sedan började jag göra smoothies då jag hatar att äta grönsaker men har inga problem att dricka dom av någon anledning. Sen dess har jag försökt göra mina smoothies så nyttiga som möjligt och dom senaste 3-4 dagarna har jag faktiskt bara druckit smoothies då jag inte känt behovet av någon mer mat. Frågan är om det verkligen är nyttigt att göra så? Är det något jag borde ta bort eller lägga till?

Detta brukar jag ha i mina smoothies:

Fryst broccoli
Babyspenat
Brämhults juice (olika sorter)
Mjölk
Chlorella
Spirulina
Guarana (på morgonen)
Vetegräs
Frysta gröna sojabönor
Torkade Gojibär
Chiafrön
Avocado

Ibland lägger jag även i lite andra frysta bär, typ exotisk mix och liknande.
Citera
2015-02-19, 09:10
Citat:
Ursprungligen postat av Zormac
För ett tag sedan började jag göra smoothies då jag hatar att äta grönsaker men har inga problem att dricka dom av någon anledning. Sen dess har jag försökt göra mina smoothies så nyttiga som möjligt och dom senaste 3-4 dagarna har jag faktiskt bara druckit smoothies då jag inte känt behovet av någon mer mat. Frågan är om det verkligen är nyttigt att göra så? Är det något jag borde ta bort eller lägga till?

Fryst broccoli
Babyspenat
Mjölk
Chlorella
Spirulina
Guarana (på morgonen)
Vetegräs
Frysta gröna sojabönor
Torkade Gojibär
Chiafrön
Avocado

Lägg till havregryn.
Citera
2015-02-19, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Lägg till havregryn.
Intressant, det ska jag testa
Citera
2015-02-19, 09:21
Citat:

Det gör du rätt i.
I en smoothie tar du ca. 3-4 matskedar med havregryn och kör det sen samman med det andra.
Citera
2015-02-19, 12:43
Medlem
Cijoks avatar
Citat:

Fryst broccoli
Babyspenat
Mjölk
Chlorella
Spirulina
Guarana (på morgonen)
Vetegräs
Frysta gröna sojabönor
Torkade Gojibär
Chiafrön
Avocado

Din kropp kommer inte må bra med längden av att bara dricka Smoothies.
Du kommer få diaré, förstöra tarmarna + du kommer gå miste om viktig näring också, om dina blodkärl börjar sticka ut så bör du gå tillbaka till normal kost !
Citera
2015-02-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cijok
Din kropp kommer inte må bra med längden av att bara dricka Smoothies.
Du kommer få diaré, förstöra tarmarna + du kommer gå miste om viktig näring också, om dina blodkärl börjar sticka ut så bör du gå tillbaka till normal kost !
Är det just att det är i vätskeform som är problemet eller är det något du tycker jag borde lägga till för att få all näring jag behöver?
Citera
2015-07-01, 16:15
Medlem
Jag har kört jäkligt mycket smoothies i min blender den senaste tiden. Finns ju oändligt mycket man kan göra, plus att det går snabbt och ofta är bra för matsmältningen. Här är några grymma recept jag använder mig utav: http://www.vinochmatguiden.se/recept...ine-strandborg
Citera
2015-08-23, 07:08
Medlem
Citat:

Gör inte det. Ta ägg istället.

Byt mjölk mot fet yoghurt eller grädde och alternativ med kallpressad kokosolja
Citera
2015-08-23, 11:48
Citat:
Ursprungligen postat av xml
Gör inte det. Ta ägg istället.

Byt mjölk mot fet yoghurt eller grädde och alternativ med kallpressad kokosolja

Nej. Ta inte ägg istället.
Men däremot yoghurt är en hit i!

Alma Berlin
Citera
2015-08-23, 13:29
Medlem
Rocket-Queens avatar
Kan rekommendera dokumentären "Fat, Sick and Nearly Dead" som finns på Netflix. Även tvåan finns där. Handlar om en kille som bara dricker smoothies och juice i 60 dagar för att dels gå ner i vikt och dels leva ett hälsosammare liv. Läs även om dieten på hemsidan som finns. Står om hur du ska få i dig tillräckligt med protein osv.
Citera
2015-09-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graffet
Jag har kört jäkligt mycket smoothies i min blender den senaste tiden. Finns ju oändligt mycket man kan göra, plus att det går snabbt och ofta är bra för matsmältningen. Här är några grymma recept jag använder mig utav: http://www.vinochmatguiden.se/recept...ine-strandborg

Jäkligt bra, precis köpt en blender nu. Tänkte köra någon form av smoothiediet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in