2005-09-28, 20:56
Medlem
Jag tycker regeringen skall göra tevekanal fyra till sista asylinstans. Man vill så gärna visa vilken makt man har som påtryckare.Kanalens journalister tvingas dagligen ut i olika asylärenden. Man kan ju inte heller kalla dem opartiska.
Man kan ju spekulera i varför en tevekanal så tydligt vill profilera sig som asylkanal. En teori kan ju vara att man vill splittra vänsterpartierna i denna fråga och därigenom gynna högersidan. En annan kan ju vara att någon högt uppsatt på kanalen är flyktingfreak och denna last får då journalisterna tillfredsställa .
Jag hoppas i alla fall att när domstolarna tar över så kan kanal 4 ägna sig åt annat. Det skulle se konstigt ut om flyktingadvokaterna ändå kunde besöka kanalen och få stöd när någon av deras klienter fått avslag.
För avslag kommer även när domstolarna tar över. Har man inga asylskäl så kommer dessa att ge avslag och de kommer nog inte att bry sig om vad kanal 4 tycker
Citera
2005-09-28, 21:31
Medlem
munsårs avatar
Menar du TV4?
Citera
2005-09-30, 02:26
Bannlyst
TV4 har ju lokaler i innerstan, Jag är övertygad om att de har lokaler där de kan hysa "flyktingar". Vi vet ju alla att just TV4 är verkligt goda människor så varför inte hysa tex ett somaliskt ungkarlskollektiv i en studio tex?

Då kan TV4:as medarbetare få mångkulturen riktigt nära och därmed bli "framgångsrikare" som GP sa på nationaldagen.

Sedan kan de vandra till de spännande muslimerna på rasterna och vara mentorer och betala deras mar och husrum.

Människor som TV4 eliten är personer som alltid är humanistiska på ANDRAS BEKOSTNAD. - Aldrig deras egen. TV4 vill inte ha nåra jävla araber på red, de vill ha dem på avstånd och på nån annans bekostnad. Nån annans ungar skall integerera somaliernas ungar INTE deras. Nån annas pengar, nån annans bostadsområde... men personligt ansvar kommer dom ALDRIG att ta.

Kan någon nämna en enda TV4 medarbetare som bor och VILL bo bland blattar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in