Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
Jag förstår hur du har tolkat mina ord. Problemet är att du inte förstår att du har dragit förhastade slutsatser utan att fråga mig för förtydligande.
Du tror att jag har menat med erfara hela existensen som om jag menar att jag erfar hela existensen ur ett metaperspektiv. Det borde vara underförstått för de flesta att det inte är det jag syftar på. Jag menar det synliga existensen tex allt som är synligt för ögat allt från en oanselig mygga till galaxer som ser ut som små prickar i skyn. Förstår du nu eller är det fortfarande för krångligt?
Vad arbetar du med? Klarar du av det?
Jaha? Och det kunde du inte ha skrivit i din invändning, alltså att du egentligen med
hela menade den synliga existens som just du kan uppleva och inte hela existensen i sig?
Nej, det förstås, bättre att idiotförklara mig därför att jag inte förstår att du med
hela egentligen bara menar vad just du kan uppfatta av en liten del av existensen.
Ja, om du skriver hela existensen så tror jag att du faktiskt menar hela existensen, såvida du inte själv klargör något annat. Jag ska inte behöva gissa att du egentligen inte menar vad du faktiskt har skrivit.
Min invändning handlade om att du omöjligt kan erfara
hela existensen eftersom du helt naturligt inte kan erfara mer än vad du faktiskt kan se och uppleva, såvida du inte är en allvetande gud. Du kan bara erfara just ditt perspektiv. Om det var det du menade med
hela existensen så var det väldigt klumpigt skrivet och inte mitt fel att jag inte förstod vad du menade. Skriv vad du menar istället.