2019-08-14, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Eller så finns det inget att se.

Demonstrera att skapare finns, tack.

Bara för att du är blind och inte ser innebär inte icke-exsiterande för vad du inte ser på grund av din blindhet.

Varför skulle jag demonstrera nåt för dig? Det är ditt eget ansvar och börda att göra det. Jag är här för att påpeka dina fadäser och idioti och inget annat.
Citera
2019-08-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Har du dött och återkommit och erfarit allt detta? Det tror jag inte.
Nej, det har jag inte. däremot erfar jag verkligheten, mig själv, och hela existensen.
Citera
2019-08-14, 11:58
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Nej, det har jag inte. däremot erfar jag verkligheten, mig själv, och hela existensen.

Du erfar din egen verklighet, du är fångad i vad dina sinnen förmedlar, inget annat. Självklart erfar du inte hela existensen, det är ett befängt påstående.
Citera
2019-08-14, 16:20
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Du måste ha testat det och blivit hjälpt av det. Jag känner inget behov av det. Men berätta vad var ditt problem och hur blev du hjälpt av det? Om du inte har erfarenhet av det och ändå ger tips om det är du en idiot.

Jag blev av med min allergi mot katter och har för närvarande tre katter, bara för att nämna något.
Citera
2019-08-14, 21:44
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Detta är din intelligens. ''alla som heter dick är roliga för att de heter Dick¨

¨ Alla som heter lena är Lena för att de heter Lena¨

Din logik är färvrängd.

Jag tänkte bara att alla som själva har valt det namn de använder har valt det av någon anledning.
Ursäkta då att det inte var tillämpligt på dig.
Citera
2019-08-14, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jag blev av med min allergi mot katter och har för närvarande tre katter, bara för att nämna något.
Grattis!
Citera
2019-08-14, 21:55
Medlem
Citat:
Jag tänkte bara att alla som själva har valt det namn de använder har valt det av någon anledning.
Om du inte drar förhastade slutsatser i fortsättningen slipper du också be om ursäkt.
Citera
2019-08-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Du erfar din egen verklighet, du är fångad i vad dina sinnen förmedlar, inget annat. Självklart erfar du inte hela existensen, det är ett befängt påstående.
Du slutar inte att ha fel. Ska du börja diskutera med mig om ontologi och epistemologi? Du är ute på tunn is.

Jag, du och alla andra erfar exakt samma verklighet annars hade varje kommunikation mellan oss hade varit omöjlig. Ett äpple är ett äpple för mig och för dig. Värme har samma innebörd för dig som för mig som för alla andra osv. Ge dig inte in på ontologi och epistemologi när du helt uppenbart saknar kunskap o dessa.
Citera
2019-08-14, 22:03
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Om du inte drar förhastade slutsatser i fortsättningen slipper du också be om ursäkt.
Hur kommer det sig att du använder det namnet om du inte valde det själv av någon anledning?
Citera
2019-08-14, 22:06
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att du använder det namnet om du inte valde det själv av någon anledning?

Hur smart är du egentligen? Det är väl klart att jag har valt mitt smeknamn av en anledning men problemet uppstår när du försöker påvisa vilken anledning. Tänker du inte alls? Använder du inte ditt förstånd?
Citera
2019-08-14, 22:16
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Hur smart är du egentligen? Det är väl klart att jag har valt mitt smeknamn av en anledning men problemet uppstår när du försöker påvisa vilken anledning. Tänker du inte alls? Använder du inte ditt förstånd?

Du läste tydligen inte vad jag skrev.
Jag skrev att jag trodde att du hade valt ditt namn själv av någon anledning och skrev:

Varpå du accepterade ursäkten och du då alltså INTE hade valt ditt namn själv av någon anledning.

Det är ett vanligt problem här att du inte läser och förstår vad det är som du svarar på utan bara spottar iväg ett svar på vad du har hittat på att jag skrev.

Och så klagar du på att jag drar förhastade slutsatser ovanpå det.

Att vilja tro, men inte kunna är bättre än att vilja läsa och förstå men inte kunna.
Citera
2019-08-14, 22:22
Medlem
Citat:
Du läste tydligen inte vad jag skrev.
Jag skrev att jag trodde att du hade valt ditt namn själv av någon anledning och skrev:

Varpå du accepterade ursäkten och du då alltså INTE hade valt ditt namn själv av någon anledning.

Det är ett vanligt problem här att du inte läser och förstår vad det är som du svarar på utan bara spottar iväg ett svar på vad du har hittat på att jag skrev.

Och så klagar du på att jag drar förhastade slutsatser ovanpå det.

Att vilja tro, men inte kunna är bättre än att vilja läsa och förstå men inte kunna.

Du är inte bara dum utan har väldigt kort minne också.

Du skrev detta till en av meddebattörana och syftade på mig.

Jo, men du menar väl inte att du allvarligt trodde att någon med "trams" i namnet skulle ha något vettigt att säga?

Med detta menade du att jag inte hade något vettigt att säga eftersom trams förekommer i mitt smeksanm. Med andra ord menar du att jag är tramsig på grund av ordet trams förekommer i mitt smeknamn. Du har alltså dragit en felaktig och urbota dåraktig slutsats av mitt smeknamn. När jag påpekar din fadäs ber du om ursäkt och säger att jag måste ha valt namnet utav en anledning. Anledningen enligt dig är att jag är trams på grund av mitt smeknman.

Tydligare än detta går inte att förklara för att påvisa vilken idiot du faktiskt är. Jag skriver inte detta för att förolämpa dig utan för att du verkligen är det. Läs väldigt sakta så förstår du (kanske).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in