Citat:
Ursprungligen postat av
madeinflen
Låt oss göra svaret enkelt. Tilltala honom som "Fader", "Världens skapare", "Gud" eller t.ex. "Min Herre" på valfritt språk :-) och jag garanterar att det blir rätt. Härligt va?!
Tor och resterande var väl inte EN. Gud är EN. Tror man på ett gäng kan jag inte svara på hur man ska göra.. förstår att det blir svårt att "Tro" då..
Så först måste man bestämma sig för om det finns en gud eller flera. De flesta religioner har ju haft flera gudar så chansen är väl större att det är så. Frågan blir då, vilken religion och vilken gud är rätt?
Även om man bestämmer sig för att det bara finns en gud är alternativen ganska många.
Ayyavashi, Bhakti, Cao-Dai, drusernas religion, Mandeism, Rastafari, Sikhism, Yardanism, Zoroastrism osv. Vilken av de här enda gudarna är rätt?
Om det inte spelar någon roll så verkar rastafarianismen trevlig. Excuse me while I light my spliff.
Frågan kvarstår dock. Varför ska jag och dalai lama bli straffade för något vi inte kan hjälpa? Vi kan inte tvinga oss själva att tro.