Grapefrukt blockerar vissa enzymer som bryter ner vissa läkemedel. Det interagerar med andra ord. Särskilt substanser som påverkar serotonin-mekanismer skall man undvika att kombinera med Grapejuice. Gäller även opiater som vissa psykofarmaka. Men att kalla det för boosta vet jag inte. Snarare att man eventuellt förlänger elimineringsprocessen av medicinen. Hur grapekärne extrakt påverkar vet jag inte, men det skall finnas någon röd grape som påverkar mer än den vanliga grapen om jag inte minns fel.
Men samtidigt så innehåller grape väldigt mycket c-vitamin (askorbinsyra), vilket i sin tur har en surhets-sänkande effekt på blodet, så att vissa "roliga" substanser både tas upp sämre och elimineras snabbare. Amfetaminer är en grupp som man definitivt skall undvika att dricka c-vitaminrika juicer till. Om man vill maximera amfetaminpreparats effekt så skall man dricka och inta näring med högt ph som ger en mer basisk effekt. Mjölk med bikarbonat, kött och proteiner. Absolut inte frukt och grönt. Detta gör en väldig skillnad på just amfetamin. Men hur din grapekärne-fråga blev till ett amfetamin-råd vet jag inte.. Det gick av bara farten, tror jag...