• 2
  • 3
2016-12-30, 15:16
Medlem
Finans.killens avatar
Nu var det ett bra tag sedan jag bodde i Sverige så måste fråga ett par "dumma" frågor;

Kan man alltid skicka gratis mellan Svenska banker?
För då skulle man kunna ha gratis lönekonto på handelsbanken med bankID, säga nej till kortet och bara göra överföring till ForexBank och använda deras gratis bankkort när man handlar, skulle detta upplägg fungera för att ha 0 kr om året i bankavgifter?

Surt att betala 300 SEK om året för ett jävla bankkort, så jävla idiotiska är inte ens Amerikanska banker!
Citera
2016-12-30, 17:36
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Nu var det ett bra tag sedan jag bodde i Sverige så måste fråga ett par "dumma" frågor;

Kan man alltid skicka gratis mellan Svenska banker?
För då skulle man kunna ha gratis lönekonto på handelsbanken med bankID, säga nej till kortet och bara göra överföring till ForexBank och använda deras gratis bankkort när man handlar, skulle detta upplägg fungera för att ha 0 kr om året i bankavgifter?

Surt att betala 300 SEK om året för ett jävla bankkort, så jävla idiotiska är inte ens Amerikanska banker!

Om de tog nån avgift för att överföra från konto till konto i annan bank, skulle jag nog ha lagt märke till det...
Citera
2016-12-30, 18:23
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Om de tog nån avgift för att överföra från konto till konto i annan bank, skulle jag nog ha lagt märke till det...

Gött då funkar mitt upplägg alltså. Slippa 300 kr om året i avgift är ju nice! Många bäckar små osv.
Citera
2016-12-30, 18:43
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Gött då funkar mitt upplägg alltså. Slippa 300 kr om året i avgift är ju nice! Många bäckar små osv.

Ja det bör funka, funderade själv på att byta till handelsbanken tidigare, men orkade inte, gjorde ett försök med häradssparbanken, fick hem papper från dem, men blev inte att jag skickade in dem ...
Citera
2016-12-30, 21:47
Medlem
Citat:
Nämnda Häradssparbanken är väl fortfarande gratis annars: https://www.haradssparbanken.se/priv...ista/index.htm Om du vill ha en gratis allt-i-ett-lösning.

Sen har flera av de andra bankerna också 0 kr avgift om man blir någon form av premiumkund. T.ex. Länsförsäkringar är gratis om man har hemförsäkringen där och någon form av sparande (minst 500 kr/mån). Men det lät det ju inte som du var intresserad av att bli.
Citera
2016-12-31, 16:30
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Nämnda Häradssparbanken är väl fortfarande gratis annars: https://www.haradssparbanken.se/priv...ista/index.htm Om du vill ha en gratis allt-i-ett-lösning.

Sen har flera av de andra bankerna också 0 kr avgift om man blir någon form av premiumkund. T.ex. Länsförsäkringar är gratis om man har hemförsäkringen där och någon form av sparande (minst 500 kr/mån). Men det lät det ju inte som du var intresserad av att bli.

Nä, sköter sparandet via Avanza. Poängen med Handelsbanken var att de erbjöd BankID gratis, såg på någon annan storbank att det kostade, om jag uppfattade det rätt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in