Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Du skulle inte förstå och känna igen en iaf, därav Dunning-Kruger.
Okej....så när du säger att idioter inte borde finnas på detta forum och sedan inte kan tillskriva dessa idioter vissa egenskaper eller ens ge exempel på vilken grupp användare du åsyftar så hänvisar du istället att jag skulle vara en idiot som tror för mycket om mig själv och därmed inte skulle förstå ändå? Alltså, va?
Gör ett försök, förklara vilka du menar.
Citat:
Vad handlar tråden om? Idioter som inte kan läsa regler och fatta vem som bestämmer är ett exempel men det finns väldigt många sorters. Jag tycker moderatorerna gör bra avvägningar vad gäller reglerna som denna tråd handlar om. Idioter som upprepar samma misstag och förstör debatter ska varnas och när de inte fattar så blir de avstängda en tid. Är de jubelidioter kan de till och med bli persona non grata. Jag har blivit varnad många gånger, oftast helt rättvist, men har lärt mig. Du förespråkar anarki utan att fatta varför det inte funkar.
Nej, nej och återigen nej. Jag förespråkar inte anarki, har aldrig hävdat att man ska ta bort alla regler, avstängningar och varningar, nej. Det du gör är ju att likställa att man gör 1.03 och 1.08 strängare med fullständig anarki. Om det nu fungerar bra redan enligt din åsikt, varför ska dessa regler användas striktare? Vad gör du ens här i tråden om du tycker det fungerar bra?
Faktum är att utveckling kan bli som så att genom att göra 1.03 och 1.08 strängare genom påtryckningar från regimmedia, så öppnar det upp för att man inte får vara taskig, man får inte skriva om vissa ämnen m.m. För du vet väl att varken en diskussion om raser (med alla åsikter involverade) eller en diskussion om judefrågan är tillåten om man ska praktisera HMF såsom domstolar i Sverige gör. Förstår du innebörden av detta? Folk har blivit fällda för mindre än sådant och det innebär att yttrandefriheten på riktigt är borta eftersom man anpassar sig efter tyranniska, svenska lagar som hindrar yttrandefriheten. Och om man gör 1.08 strängare så kan det innebära att helt plötsligt tas bollarna bort från användarna, man får inte yttra sig hårt, man får inte göra någon ledsen och framförallt inte kritisera någon offentlig person längre. Folk blir fan kränkta för allt nuförtiden, hur tror du flashback lär förhålla sig till detta när de ändrar regel-definitionerna när offentliga personer bli kränkta för att man yttrar lite kritik?
Citat:
Det är yttrandefrihet på riktigt. Yttrandefrihet innebär inte att man får bryta mot lagar och reglerna finns för att idioter inte ska skita ner forumet. Bland annat är mentalvården inte vad den borde vara kan man se i många trådar, såna skadade personer vill vi inte ha som förstör diskussioner. Man kan inte ha IDIOTER SOM SKRIKER och upprepar samma skit hela tiden.
Ja, vissa regler fungerar bra. Och till stor del förhindrar det varken mig eller vissa andra att yttra sig om det mesta. Men att göra vissa regler striktare lär göra det till den grad att man inte kan föra vissa diskussioner här på forumet utan att riskera avstängning. Det är inte yttrandefrihet att inte kunna föra vissa diskussioner eftersom Sveriges lagar säger att man inte får yttra sig negativt om invandringen som ett exempel.
Varför kan man inte ha folk som skriker och upprepar saker? Upprepning är lärdomens moder och om någon skriker så är väl det inte ett problem? Jag förstår inte varför inte intellektuellt svaga inte ska få finnas med i diskussioner? Är detta elitismens högborg och du är kejsare eller är det här ett bra exempel på Dunnig-Krueger-effekten i praktiken?
Citat:
Jadu, yttrandefrihet utan reglerna 1.03 och 1.08 skulle väl betyda att jag kan kalla dig idiot och värre? Hota dig till livet och säga att man "borde knacka bögar som dig", ja jag kan säga det väldigt subtilt och "civiliserat" om det passar bättre. Skulle bli otroligt otrevligt, det är väldigt bra regler som naturligtvis ska vara kvar. Du har inga bra argument för att ta bort dessa regler. Jag har blivit hotad flera gånger då jag mest deltar i PU där det kan gå hett till, de har blivit varnade ofta.
Utan 1.08 skulle få vilja vara kvar. Debatten blir inte "civiliserad" av sig självt tyvärr. Så du får bestämma dig hur du vill ha det, du verkar lite ambivalent.
Ja, jag har blivit kallad värre i verkliga livet. Det är fortfarande bara ord. Men återigen har jag aldrig stått för att plocka bort dessa regler, du är så fel ute att jag börjar fundera på om du bara är lite grälsjuk egentligen.
Så du tycker att moderatorer ska uppfostra medlemmarna? Alla ska uttrycka sig snällt och puttinuttigt, annars kan någon ta illa upp? Vad är det här? Ett internet-forum eller en bokklubb för medelålders-tanter? Kliv av dina höga hästar för fan, skrämmande att de ens uttrycker ord som att civilisera folk osv, som om du skulle ha tolkningsvärde på vad som är en bra diskussion.
Citat:
1.03 och 1.08 ser väl få som "näthatsregler", det är du som anpassar dig och blir stigmatiserad då du känner ett starkt behov av att få hata och avreagera dig på grund av dina allmänna misslyckanden men nu blir du även utpekad som "näthatare".
Nu tillskriver du mig åsikter som jag aldrig har uttryckt, lägg av med det. Du snackar om att föra en civiliserad diskussion men sedan drar in fiktiva personliga problem för att ge dina argument bäring. Djupt oärligt då du inte känner mig och därför varken vet om jag är ett allmänt misslyckande eller har ett starkt behov att hata.
Och än en gång misslyckas du fullständigt förstå innebörden av vad jag skriver. Genom att likställa kritik och regimkritik med näthat, så innebär även det att det främst är HMF-lagen och 1.08 som står i skottgluggen. Det är här media sätter pressen på, då de inte tycker om att det finns folk som tycker olika.
Förstår du inte att detta är ett försök att förändra Sveriges största internet-forum, så att det inte innehåller enligt regimen illegitim kritik mot etablissemanget. Förstår du inte detta, så har du rent krasst inte i denna diskussion att göra.
Citat:
Ja du är ett sånt otroligt geni, jag är verkligen impad. Att du kan se såna samband och komma med dessa geniala teorier.

Alla 40-50.000 inloggade just nu är väl bara simpla får som till skillnad från dig inte ser alla samband med
systemets agenda.
Har aldrig hävdat att jag är ett geni eller alla andra skulle vara får. För att dra något ur din spelbok, så kanske du bara projicerar...
Citat:
Du är extremt tjatig och långrandig. Skriv kortare och mer koncist nästa gång.
Varför det? Har jag lust att skriva långa inlägg där jag försöker förklara för dig men även alla de som läser varför detta kanske sker, bakomliggande orsaker, potentiella konsekvenser samt försök att trycka till dig i samma veva så får jag väl göra det. Vad jag vet finns det ingen gräns för hur långa inlägg jag får skriva eller inte. Eller det bara gäller dig? Som ändå bara kommer med påhopp och en massa trams ändå, samtidigt som du vägrar svara på en väldigt enkel fråga med en väldigt usel ursäkt.