• 1
  • 2
2015-02-17, 14:39
Medlem
Varit frekvent besökare av idg.se som varit den enda IT-relaterade nyhetssidan sidan jag besökt frekvent.
Men klarar verkligen inte av den nya mobilanpassade sidan, den känns riktigt obehaglig på en datorskärm. Blir klaustrofobisk av den så klarar inte av att vara på den mer än någon minut. Sen har de också tagit bort kommentarer som vanligtvis är rätt lärorika på en facktidning som idg.

Så idg ut.
Men vad ska jag ersätta den med? Finns det några svenska alternativ för IT-nyheter?
Citera
2015-02-17, 15:12
Medlem
Klappars avatar
NyTeknik kanske skulle vara något för dig.

http://www.nyteknik.se/
Citera
2015-02-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
NyTeknik kanske skulle vara något för dig.

http://www.nyteknik.se/
Ja, nyteknik besöker jag frekvent, så det var helt rätt gissat! Men den är mer inriktad på allmän teknik snarare än IT i mina ögon, även om det kommer upp en IT-artikel då och då.
Citera
2015-02-17, 15:38
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Ja, nyteknik besöker jag frekvent, så det var helt rätt gissat! Men den är mer inriktad på allmän teknik snarare än IT i mina ögon, även om det kommer upp en IT-artikel då och då.

Hittade en till, kollade dock igenom snabbt så vet inte om det är så mycket att läsa egentligen. Verkar annars vara dåligt med svenska tekniksidor, så vill du ha mer får du vända dig till engelska sidor.

http://www.itnyheter.nu/
Citera
2015-02-17, 16:25
Medlem
flukkes avatar
telekomidag kan vara kul att kolla in
Citera
2015-02-17, 16:39
Medlem
Lite tråkigt att man inte kan kommentera artiklarna. Vissa går men de flesta inte. Nu ska man istället dela i sociala medier. Jävla påhitt.

Det fanns två anledningar att besöka idg.se. Det ena var att läsa kommentarerna (själva artiklarna håller en relativt låg nivå) och den andra var Jörgen Städjes artiklar. Nu är det bara den sistnämnda kvar.
Senast redigerad av Enkelfnutt 2015-02-17 kl. 16:42.
Citera
2015-02-17, 17:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Några alternativ:

dagensmedia.se
ehandel.se
wn.se (forum)
sweclockers.com
Citera
2015-02-19, 09:12
Medlem
Tackar. De verkar hyfsade. Men man får kanske söka sig till engelska sidor...

Vilka är bra där?
Citera
2015-02-19, 09:57
Techchrunch.com
Thenextweb.com
wired.com
tech2.com
Citera
2015-02-24, 18:01
Medlem
J.H.s avatar
Kan inte anbat än att hålla med. Jag läste alltid kommentarerna först och artikeln sedan (förutom rubriken då). Då fick man alltid en sammanfattning och en hel del bra synpunkter.
Använder främst padda/telefon på sidan så mobilanpassningen har jag unte påverkats av så mycket.
Men ett idg.se utan kommentarer är frustrerande och får i varje fall mig att titta på andra ställen.

Varför skulle jag vilja dela artiklar på Fb, då 99% av mina fb vänner inte är intresserade eller insatta att ge givande kombentarer tillbaka.

Jag tror det är ett försök av idg att få mer sidvisningar om länkarna syns på ex fb.
Men jag tror (hoppas) de biter sig själva i foten.
Fixar de inte tillbaka kommentators funktionen kommer många att ha hittat nya ställen att vara på.
Citera
2015-02-24, 23:54
Medlem
Tjatters avatar
Hittade nyss www.array.se vet inte hur bra den sidan är. www.swedroid.se är ju okej om du är intresserad av Android eller telefoner i allmänhet.

Om engelska är ett alternativ så finns det mycket.
www.slashdot.org
www.omgubuntu.co.uk
www.recode.com
www.thehackernews.com
www.datamation.com
www.zdnet.com
Citera
2015-04-13, 11:07
Medlem
De har ändrat sidan nu så den inte är så klaustrofobisk för oss datoranvändare så nu går den att använda utan att bli illamående.

Fortsatt spammad med länkar till sociala medier men ingen möjlighet att kommentera på sidan (nästan), men går som sagt att besuka sidan nu i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in