2015-02-16, 15:32
Medlem
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro och är lite orolig.

För två dagar sen var jag och en bekant och åt ute, det slutade med att min bekant fick magsjuka och jag blev hård i magen. Men det var ingen vanlig förstoppning för att jag behövde göra nummer två 5 ggr per dag, under två dagar. Det slutade aldrig komma bajs, oftast var den väldigt hård men inte svår att få ut. Efter dessa två dagar blev jag lite bättre men det jag märkte var att jag fick slem i avföringen, typ efter att jag hade bajsat när jag skulle torka mig. Det var inte lite slem utan en klump med slem och efter det så kände jag som att jag hade rövsvett hela dagen.

Har tidigare haft problem med magkatarr och magsår, och för några veckor sen gick jag några dagar med magkatarr som nu blivit bättre. På senaste tiden har min mage svullnat upp rejält, och jag har trott att jag var "skinnyfat" men nu börjar jag faktiskt bli orolig. Kan jag ha problem med magen? Kan jag ha cancer? IBS kan inte vara helt omöjligt.

Jag är 22 år.
Citera
2015-02-16, 15:52
Cancer är väldigt ovanligt för din ålder. Jag skulle ha slutat tänka på det. Cancer brukar inte yttra sig som slem i avföringen heller.

IBS är en folksjukdom idag, men jag tror du nog ändå gör bäst i att uppsöka en läkare som kan göra en utvärdering, då slipper du att gå runt och fundera något mer.
Citera
2015-02-16, 16:15
Medlem
Följ länken så får du både råd och tips.
Annars är det inte fel att gå till läkare och kolla upp.

http://www.apoteket.se/privatpersone...llongmage.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in