2015-02-16, 15:10
Medlem
Dessa är tydligen samma bluff företag då betalning via PayPal går till samma person fast i detta fallet har personen kastat om för och efternamn.
går inte få tag i nån där inga varor skickas. Anmälda till PayPal och polisen
Citera
2015-02-18, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugin72
Dessa är tydligen samma bluff företag då betalning via PayPal går till samma person fast i detta fallet har personen kastat om för och efternamn.
går inte få tag i nån där inga varor skickas. Anmälda till PayPal och polisen

efter att jag öppnat ett case med PayPal och polisen så påstår nu säljaren att varorna är skickade från Singapore, återkommer med mer information
Citera
2015-02-18, 15:06
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
efter att jag öppnat ett case med PayPal och polisen så påstår nu säljaren att varorna är skickade från Singapore, återkommer med mer information

Du är medveten om att leveranserna tar minst 6 veckor, men om det är lithium-batterier så tar det vanligtvis minst 8 veckor eftersom de av lokala säkerhetsregler måste fraktas per båt och båten mellan singapore och rotterdam tar 4 veckor. Därtill tillkommer 1-2 veckor för packetering och transport från lager till fartyg samt någon vecka från rotterdam till sverige (med långtradare).

Skillnaden mellan flyg och fartygsfrakt är ca 3-4 veckor.

I morgon 19 februari 2015 firar man kinesiska nyåret och det innebär att alla är lediga denna vecka så beställer man något veckorna före så tar det ca 1-2 veckor längre tid än normalt.
Citera
2015-02-18, 16:59
Medlem
Japp jag är medveten om det.

Det att dom inte svarat på några som helst mail efter att ha skickat typ 10 st till dom utan respons.

Dessutom är det inte batteri som är beställt utan laddare så det ska gå som vanlig frakt.
Senast redigerad av hugin72 2015-02-18 kl. 17:01. Anledning: Tillägg
Citera
2015-02-18, 17:01
Medlem
Och skulle jag vara helt ute att resa med detta så kommer jag vara den första att erkänna det

Var i samtal med PayPal om dom och de har haft mycket klagomål just om dessa.
Det att dom inte svarat på några som helst mail efter att ha skickat typ 10 st till dom utan respons.

Dessutom är det inte batteri som är beställt utan laddare så det ska gå som vanlig frakt.
Citera
2015-02-18, 20:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Jag beställde en laddare för lithiumbatterier på dx.com förra året. Kinesiska tullen stoppade paketet och tvingade dx att skicka den per båt bara för att ordet lithium fanns med på ordersedeln och det tog sex veckor extra tid innan paketet kom fram...
Citera
2015-02-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag beställde en laddare för lithiumbatterier på dx.com förra året. Kinesiska tullen stoppade paketet och tvingade dx att skicka den per båt bara för att ordet lithium fanns med på ordersedeln och det tog sex veckor extra tid innan paketet kom fram...

https://se.trustpilot.com/review/laddare-batteri.se
Citera
2015-08-10, 13:53
Medlem
Jag kan instämma i bilden av att det är riskfyllt att beställa från dessa.

Beställde laddare där jag sökt på exakt det part number jag ville ha. Den skulle med andra ord passa till min HP Probook- dator.

Den kom, men kontakten passade inte i min dator. Paketet kom från Singapore utan egentlig möjlighet att sända tillbaka det. Ingen svarar på mailadressen och det finns inget telefonnummer eller adress på hemsidan. Mina pengar är förlorade.

laddare-batteri.se rekommenderas inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in