Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-02-17, 04:27
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
är man gift så bor man ihop, annars särbo fast gifta....
då tar man ut skiljsmässa.
Särbo fast gift är ju inget giftemål överhuvudtaget (precis som du säger). Jag ville bara förstärka din "whoco5", och säga att den var väldigt bra placerad!
Citera
2015-02-17, 04:28
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det spelar ingen roll vad du anser att man "ska".



Ja det tycker jag, om hon valde det var det okej för henne. Tydligen var perioden så dålig att hon tog det beslutet.


@Passepartout

Var snäll och avlägsna från tråden om du inte har något vettigt eller konkret att komma med. Du tycks skylla allting på mig, även fast du vet och läser att jag inte är orsaken till detta utan hon och hennes känslor.
Citera
2015-02-17, 04:30
  #27
Medlem
hee4rs avatar
Som du beskriver det så verkar ju detta ha varit dömt från början och det eftersom det tydligen är motsättningar mellan era respektive familjer?
Nej, jag tycker inte heller att du skall flytta efter. För skulle du göra det så är det du som hamnar i det underläge hon tydligen gjorde när hon flyttade till dig.
Citera
2015-02-17, 04:32
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Som du beskriver det så verkar ju detta ha varit dömt från början och det eftersom det tydligen är motsättningar mellan era respektive familjer?
Nej, jag tycker inte heller att du skall flytta efter. För skulle du göra det så är det du som hamnar i det underläge hon tydligen gjorde när hon flyttade till dig.


Precis! Du beskrev det så mycket bättre än mig. Tack!

Sen vill jag även tillägga att som sagt hennes familj hatar mig, vill inte ha mig i den staden eller nära deras dotter och min "fru" sa i telefon att hon tänker lyda sina föräldrar hädanefter. Så, ni kan ju tänka er själva.
Citera
2015-02-17, 04:37
  #29
Medlem
hee4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-av-undran
Precis! Du beskrev det så mycket bättre än mig. Tack!

Sen vill jag även tillägga att som sagt hennes familj hatar mig, vill inte ha mig i den staden eller nära deras dotter och min "fru" sa i telefon att hon tänker lyda sina föräldrar hädanefter. Så, ni kan ju tänka er själva.

Försök att gå vidare och försök också att inte ta det som hänt personligt, för de allra flesta är nog mest lojala mot sin första familj.
Citera
2015-02-17, 04:56
  #30
Medlem
Som sagt, flytta inte efter henne. Hon verkar vara den som har issues. Min kvinna skulle vara beredd att bo i Alaska om mitt jobb krävde det och hon skulle inte klaga över det. Om hon är en bra hustru och älskar sin man skulle hon inte gjort vad hon gjorde.

En skilsmässa är inte hela världen nu för tiden. Inget kommer lösa sig bara för att du flyttar upp till henne. Så länge ni inte har barn är det inte för sent att starta om och hitta en ny kvinna.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback