• 1
  • 2
2015-02-17, 18:39
Medlem
chebmamis avatar
Gick nyligen av efter 2 år konstant ON. Varit drogfri 7 veckor hittills. Mår mycket bättre nu än när jag låg på AAS. Ett tryck på bröstet har försvunnit, känner mig otroligt mycket friare än förut. Att konstant gå runt och tänka på nästa måltid, nästa träning, nästa injekt tar mer energi än vad man tror...

Jag var också otroligt rädd för att gå av, därför jag låg ON så länge. Var skiträdd om jag ska vara ärlig, det var min största rädsla, att en gång behöva gå av steroiderna...

Men nu när jag har gjort det och tagit steget känns det otroligt skönt. Känner mig fri och ingen ångest längre.

Min fysik har ej förändrats något alls hittills. Lite mindre kåt än förut men när jag låg on var det grovt, kunde ha sex 3 gånger om dagen varje dag. Mår toppen än så länge.
Citera
2015-02-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami
Gick nyligen av efter 2 år konstant ON. Varit drogfri 7 veckor hittills. Mår mycket bättre nu än när jag låg på AAS. Ett tryck på bröstet har försvunnit, känner mig otroligt mycket friare än förut. Att konstant gå runt och tänka på nästa måltid, nästa träning, nästa injekt tar mer energi än vad man tror...

Jag var också otroligt rädd för att gå av, därför jag låg ON så länge. Var skiträdd om jag ska vara ärlig, det var min största rädsla, att en gång behöva gå av steroiderna...

Men nu när jag har gjort det och tagit steget känns det otroligt skönt. Känner mig fri och ingen ångest längre.

Min fysik har ej förändrats något alls hittills. Lite mindre kåt än förut men när jag låg on var det grovt, kunde ha sex 3 gånger om dagen varje dag. Mår toppen än så länge.

Kom tillbaka om 5 månader och 'berätta hur förträffligt du mår. Kan garantera dig att du inte kommer vara lika "nöjd" då.
Citera
2015-02-17, 18:56
Medlem
chebmamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Kom tillbaka om 5 månader och 'berätta hur förträffligt du mår. Kan garantera dig att du inte kommer vara lika "nöjd" då.

Håller med, det kommer antagligen bli värre men är positiv inför framtiden. Är väldigt glad att jag gått av och mår för tillfället mycket bättre än vad jag gjorde ON.
Citera
2015-02-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Precis där är jag nu. Jag mår bra, tackar som frågar. Låg på under ca 10 månader med bl.a tren och deca. Inte ens en tillstymmelse till dålig sexlust heller.

Men nu har du ju garanterat honom det, så jag hoppas att du har rätt.

Kommer ihåg första gången jag hoppade av, fan vad nervös jag var efter att ha läst om alla depressioner och slaka kukar här inne. Det visade sig dock vara helt i onödan. Visst är det säkert olika för alla, men jag tror mycker sitter i psyket.

Ska sägas att jag alltid hoppar av utan PCT också.

''WHAAAAT!? Utan PCT!? Alla på FB säger ju att man måste äta bröstcancermedicin efter kur!''

Min poäng? Att många fokuserar på helt fel risker vad gäller långvarigt AAS-bruk.
Citera
2015-02-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NextGeneration

Min poäng? Att många fokuserar på helt fel risker vad gäller långvarigt AAS-bruk.

Det kan jag definitivt hålla med om. har du själv erfarig några "riktiga" bieffekter?
Citera
2015-02-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NextGeneration
Är sällan inne här, men nu måste jag skriva...

Fan vad ni är kassa.

Tycker mig ha läst flera trådar som handlar om biverkningar av långvarigt AAS-bruk. Ofta snöar man in sig på impotens och annat trams. Är det verkligen de allvarligaste biverkningarna ni kan komma på?

Förhöjt blodtryck, försämrat kolesterolvärde, förhöjt hemoglobinvärde som alla kan leda till blodproppar, hjärtinfarkter och strokes - det är inget ni reflekterar över eller? Det har inte ens nämnts i den här tråden.

Det blir väldigt missvisande för t.ex alla unga grabbar som funderar på att börja preppa. Så länge man inte vill skaffa barn så är det grönt ljus att injicera hormoner regelbundet i flera år, verkar det som om man läser denna tråd.

Senaste hälsoundersökningen var allt bra utom blodtrycket som är för högt men det har jag ändå medicin till. så kollar gör jag iaf även om det skulle vara bra om jag gjorde det lite oftare.

mvh
Citera
2015-02-18, 16:30
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami
Håller med, det kommer antagligen bli värre men är positiv inför framtiden. Är väldigt glad att jag gått av och mår för tillfället mycket bättre än vad jag gjorde ON.

Jag tror att inställningen spelar stor roll = Ställer man in sig på att allt ska bli skit (kommer tappa allt osv) då blir det förmodligen så. Ställer man in sig på att allt är bra det här fixar jag med minimal förlust, då blir det förmodligen så också. Många erfarna kurare som säger att det är jätteviktigt, att ha en positiv inställning när man går av.

Men det är klart att gå av efter 2 år med deca det är nog inte det lättaste, jag skulle vara väldigt noga med pct efter en sådan resa.
Citera
2015-02-18, 21:05
Medlem
80% risk för impotens av lågdoserat preppande i två år... ?

Nej, troligen kommer din egenproduktion igång efter ett litet tag off...kroppen är fantastisk.
De flesta jag känner får dippar lustmässigt en liten tid efter man gått men få som drabbas av impotens ens tillfälligt.
Citera
2015-02-19, 20:46
Medlem
Hur har dina resultat sett ut över dessa 3 år? Är en nyfiken amatör, skulle inte du kunna lägga ut bilder eller skicka till mig över pm?

MVH
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in