• 1
  • 2
2015-02-15, 22:54
Medlem
Legat on på testo e nu i snart 3 år. Jag vågar helt helt enkelt inte gå av. Är lite räddför hur kroppen kommer reagera efter så långvarigt preppande. Legat på ca 500mg e7d senaste 2 åren.

Hur länge går det att ligga on egentligen? Jag mår skitbra rent psykiskt och fysiskt när jag ligger on så där är en av anledningar till jag inte vill gå av. Men för eller senare måste man.

Några kända bieffekter som kan uppstå vid så här långvarigt preppande? Förstorat hjärta etc?
Senast redigerad av andersson85 2015-02-15 kl. 22:58.
Citera
2015-02-15, 23:24
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicemania
Lite sent att tänka på bieffekterna 3 år senare?

Ja du, vad jag vet:
Efter ca. 2 år av konstant intag av förhöjda värden testosteron så är chansen att bli permanent impotent ca. 80%.

Legat on 3 år kommer typ ta lika lång tid att återhämta dig fullt.

Ähh du snackar dynga, har du något som helst belägg för ditt påstående?
Citera
2015-02-15, 23:34
Medlem
bad-boys avatar
Citat:
Hörrududu, jag tävlade och "preppade" när du låg i blöjor på 90-talet sörrödu. I've been in this game a long time!!!

Blöja använde jag i mitten av 70talet ser du....
Citera
2015-02-16, 10:52
Medlem
Citat:
Lite sent att tänka på bieffekterna 3 år senare?

Ja du, vad jag vet:
Efter ca. 2 år av konstant intag av förhöjda värden testosteron så är chansen att bli permanent impotent ca. 80%.

Legat on 3 år kommer typ ta lika lång tid att återhämta dig fullt.

Du är en 18-årig liten snoris, som fortfarande sitter och runkar i din mammas källare. Kom med belägg för dina urbota korkade påståenden, eller lägg ner ditt jävla skitsnack.
Citera
2015-02-16, 10:54
Medlem
FirstAidss avatar
Impotens är ju en risk i fall av långvarigt bruk.
Citera
2015-02-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FirstAids
Impotens är ju en risk i fall av långvarigt bruk.

Nu var det ju inte riktigt det vi ställde oss kritiska mot, ditt jävla geni.
Citera
2015-02-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersson85
Legat on på testo e nu i snart 3 år. Jag vågar helt helt enkelt inte gå av. Är lite räddför hur kroppen kommer reagera efter så långvarigt preppande. Legat på ca 500mg e7d senaste 2 åren.

Hur länge går det att ligga on egentligen? Jag mår skitbra rent psykiskt och fysiskt när jag ligger on så där är en av anledningar till jag inte vill gå av. Men för eller senare måste man.

Några kända bieffekter som kan uppstå vid så här långvarigt preppande? Förstorat hjärta etc?

På en relativt mild dos som 500mg EW är så finns det inte så många bieffekter att vara rädd för utom kanske att det är svårt att få igång egenproduktionen igen.

Gör en omfattande hälsoundersökning så vet du. Om allt är grönt där så är det ingen fara och om du har en bra livsstil med träning och bra kost borde det se bra ut på undersökningen! Men gör en undersökning om du är orolig!!!

Mvh
Citera
2015-02-17, 01:37
Medlem
Välkommen till klubben.

Legat on i nästan två år nu testo e 500ew, förutom ett uppehåll på 3mån inkl PCT.

Livrädd för att gå av, går bara och skjuter på det.
Citera
2015-02-17, 03:53
Medlem
HeadOfBoos avatar
Jag blev intresserad av detta så jag ställer ett par följdfrågor;
1. Finns det någon som helst forskning om impotens när man ligger på testo länge?
2 Finns det forskning som visar på impotens som blir permanent efter att man går av höga doser steroider?
3. Vid vilka doser tycker ni funktionen och lusten är bäst?
Senast redigerad av HeadOfBoo 2015-02-17 kl. 04:06.
Citera
2015-02-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Jag blev intresserad av detta så jag ställer ett par följdfrågor;
1. Finns det någon som helst forskning om impotens när man ligger på testo länge?
2 Finns det forskning som visar på impotens som blir permanent efter att man går av höga doser steroider?
3. Vid vilka doser tycker ni funktionen och lusten är bäst?

Jag kan bara tala av egen erfarenhet och jag har varit av 12 veckor av de senaste 3 åren och jag hade problem med lust under av peroiderna och när jag körde högdos letro. Hade potensproblem när jag vara av men inga potensproblem med högdos letro dock ingen lust på letron.

jag märker ingen skillnad på lusten på 500mg ew eller på 1500mg ew.

Mvh
Citera
2015-02-17, 14:32
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Jag kan bara tala av egen erfarenhet och jag har varit av 12 veckor av de senaste 3 åren och jag hade problem med lust under av peroiderna och när jag körde högdos letro. Hade potensproblem när jag vara av men inga potensproblem med högdos letro dock ingen lust på letron.

jag märker ingen skillnad på lusten på 500mg ew eller på 1500mg ew.

Mvh

Jag har också märkt av en dipp just i lusten när man går av, fast har aldrig legat på länge, max 12v. Anledningen till att jag frågar är att nu är jag så gammal så allt ont och skit kommer tillbaka fort efter kur, och jag tappar ökningarna så fort det onda kommer tillbaka eftersom jag får ta det lugnare. Smärtorna gick helt över på 350 propp, så jag funderar lite svagt på att kötta på en längre kur runt den dosen. Men man vill ju inte komma efter 4-5 år och märka att oj, detta var inte så bra, så erfarenheter är välkomna.
Citera
2015-02-17, 18:31
Medlem
Är sällan inne här, men nu måste jag skriva...

Fan vad ni är kassa.

Tycker mig ha läst flera trådar som handlar om biverkningar av långvarigt AAS-bruk. Ofta snöar man in sig på impotens och annat trams. Är det verkligen de allvarligaste biverkningarna ni kan komma på?

Förhöjt blodtryck, försämrat kolesterolvärde, förhöjt hemoglobinvärde som alla kan leda till blodproppar, hjärtinfarkter och strokes - det är inget ni reflekterar över eller? Det har inte ens nämnts i den här tråden.

Det blir väldigt missvisande för t.ex alla unga grabbar som funderar på att börja preppa. Så länge man inte vill skaffa barn så är det grönt ljus att injicera hormoner regelbundet i flera år, verkar det som om man läser denna tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in