Citat:
Ursprungligen postat av
El Capitano
Ja! En annan tänkbar lösning vore att trådar som ingen skrivit i på tre månader automatiskt raderas i känsliga forum som t.ex. integration och invandring.
Att va?! Jag blir närapå mållös av häpnad,
För det första:
Vad är det för förbannad värld vi/ni lever i när I&I - i princip ett forum för politisk diskussion - anses som _känsligt_?
Och detta i ett forum där det också diskuteras knark, prostitution, all världens parafilier och intim mental hälsa.
För det andra:
Att radera gamla avsomnade trådar kunde möjligtvis vara en god idé när det gäller trådar som avhandlar folks privatliv. Man kan möjligen argumentera för att det är onödigt, eller t.o.m. skadligt, att tråden om killen som är på jakt efter hamp-olja för sin epileptiska syster, eller trådar om psykoser, drogtrippar, bordellbesök eller arvstvister lever kvar i all oändlighet.
(Personligen skulle jag fortfarande rösta för att hålla dem kvar, inte ens skydda dem mot indexering av google, men jag kan åtminstone ha en viss förståelse för argumentet.)
Men börjar man städa bort "gamla" trådar i forumdelar som handlar om politik (eller språk, eller annat som lätt kan diskuteras på ett mindre personligt plan) då medger man ju samtidigt att det inte finns något som helst av värde i dessa diskussioner, och aldrig har heller funnits.
Då kan man ju lika gärna stänga hela forumdelen och hänvisa dessa ämnen till lämpligt chatsystem.