Citat:
Grävet blir inte säkrare för att du gör social engineering utöver personnummer.
Har du koppling personnnumme-> Mail och sedan Mail -> användarnamn har du en koppling personnummer --> användarnamn. Varför skulle de då inte se detta som en koppling? För oavsett om de använder sig av inläggshistorik eller ej så går det att neka.
Har du koppling personnnumme-> Mail och sedan Mail -> användarnamn har du en koppling personnummer --> användarnamn. Varför skulle de då inte se detta som en koppling? För oavsett om de använder sig av inläggshistorik eller ej så går det att neka.
Säg att 80 % av kopplingarna personnummer-->Mail i flashback.csv är korrekta. Vi vet inte var RG har fått sina personnummer från men det är inte omöjligt att det finns en del fel i registret. Knappast så att man kan verifiera 40k mailadresser med 100 % korrekthet. Om du vill bekräfta att person X skriver under pseudonym Y med typ 99% sannolikhet så krävs det 1. Ett erkännande eller 2. att personen outat sig på ett sätt som blir omöjligt att förneka. Då har man torrt på fötterna och kan publicera artikeln utan större risker.
Citat:
Anledningen till att de använder sig av inläggen är helt enkelt att användarnamnen inte finns med. Det har inte heller bekräftats av annat än .Chloe med anhang, de säger också att de har "för känslig" information för att kunna bevisa det, men samtidigt syftar de hela tiden till att den står i bokstavsordning. Det är konstigt att de vet detta med tanke på att .Chloe enligt egen uppgift endast kollat upp ~20 användare. Hur vet man då i en databas på 40000 att det är bokstavsordning på användarnamn den är sorterad efter. Speciellt som att den skulle vara scramblad. Det är helt enkelt för mycket spekulationer och löst snack för att jag över huvud taget skulle misstänka att något var på vift.
AB spekulerar och har fått info från vissa av de som hängts ut via tips, inte via FB och det är jag 99,99% säker på.
AB spekulerar och har fått info från vissa av de som hängts ut via tips, inte via FB och det är jag 99,99% säker på.
Mailadresserna är strukturerade alfabetiskt efter användarnamn. Har själv bara kollat upp ett par stycken användarnamn men samtliga dessa följer mönstret: