Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-14, 23:21
  #1
Medlem
Jag har en typ två år gammal Packard Bell. Det jag undrar är om det skulle bli någon skillnad prestandamässigt om jag använder HDMI porten på grafikkortet istället. I sånt fall undrar jag hur man gör för det händer inget om jag bara kopplar in HDMI sladden i grafikkortet.

För övrigt var det skydd på utgångarna från grafikkortet där det står "DO NOT REMOVE".
Jag är inte helt säker på vad det är för kort heller men i Enhetshanteraren står det "AMD Radeon HD 6410D" och "AMD Radeon HD 7300 Series".
Citera
2015-02-14, 23:29
  #2
Medlem
Croissants avatar
Du har två grafikkort. Ett integrerat och ett dedikerat. Det dedikerade som är bättre kanske är avstängt i bios. Så när du sätter på datorn kommer det hastigt upp någon text om att man kan gå in i bios genom att trycka på någon knapp. Delete eller någon annan knapp. Där kan du kolla om du kan sätta på det externa grafikkortet. Sen kanske du behöver drivrutiner också. Du vill alltså köra på 7300 någonting kortet som är bättre än 6410 kretsen.

Här hittade jag en jämförelse mellan grafikkorten.

http://www.game-debate.com/gpu/index...radeon-r6-7300
Citera
2015-02-14, 23:46
  #3
Medlem
NotBads avatar
Precis, oftast Delete, Enter, F2 eller F8.

Installera drivrutinerna från nätet, använd inte skivan som medföljde (om den medföljde). De drivrutinerna är svingamla...!
Citera
2015-02-15, 00:04
  #4
Medlem
Nu till nästa problem, hur byter jag kort? Det går inte att ändra till "DISABLED" på "Onboard Graphics Controller", om det är det jag ska göra?
Citera
2015-02-15, 00:10
  #5
Medlem
NotBads avatar
Vad har du för moderkort? Jag ändrade från moderkort till GPU (grafikkort) i höstas. Jag gick in i BIOS kommer jag ihåg. Jag har ett moderkort från ASUS, grejen är ju den att man inte gör det så ofta så jag kommer tyvärr inte ihåg hur man gör! Det skilljer sig också från moderkort till moderkort. Märke, årsmodell osv. osv.

Jag kan glädja dig med att säga att det var ett helvette för mig att hitta allt. Dock använde jag aldrig Google eller så. Jag letade upp allt på egen hand!
__________________
Senast redigerad av NotBad 2015-02-15 kl. 00:12.
Citera
2015-02-15, 00:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Vad har du för moderkort? Jag ändrade från moderkort till GPU (grafikkort) i höstas. Jag gick in i BIOS kommer jag ihåg. Jag har ett moderkort från ASUS, grejen är ju den att man inte gör det så ofta så jag kommer tyvärr inte ihåg hur man gör! Det skilljer sig också från moderkort till moderkort. Märke, årsmodell osv. osv.

Jag kan glädja dig med att säga att det var ett helvette för mig att hitta allt. Dock använde jag aldrig Google eller så. Jag letade upp allt på egen hand!

Det verkar som att det var ASUS jag har också, vet dock inte vilken modell. Hittar i princip ingen inställning som ska ha med grafikkortet att göra, vad jag kan se iallafall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback