2015-03-05, 17:48
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Som är? (helst med belägg).

Och vad är det jag är expert på enligt dig?

Min egen åsikt om min "expertis" är att jag har en hyfsat kunskap om relationen mellan allmän filosofi och teologisk filosofi.

För utilitaristisk satanism har jag mentaliteten hos Socialstyrelsen som typexempel. Den folkhemska filosofen Tännsjö som varit tongivande i de flesta etiska nämnder är socialstyrets nyttigaste idiot.

Precis som du säger är du suverän i teoretisk filosofi och teofilogi. Vad jag vill varna dig för är den socialpsykologiska expertis som med sina subliminala metoder och socialfascistiska åsiktsmods försöker avleda från varje brännande fråga och tvinga in vår öppna debatt i alltmer slutna cirklar.
Citera
2015-03-05, 17:52
Medlem
TovesTrolls avatar
ok, så du är ateist. Det var ett omständigt sätt att säga det.
Citera
2015-03-05, 18:16
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
ok, så du är ateist. Det var ett omständigt sätt att säga det.
Hur min gudsbild ser ut och fungerar kan jag endast beskriva bland vänner där det finns ett ömsesidigt förtroende och i grunden gemensam tro på en god vilja och högre intelligens utanför vårt eget förstånd.
Citera
2015-03-06, 13:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
För utilitaristisk satanism har jag mentaliteten hos Socialstyrelsen som typexempel.

Ja, typexempel på din cirkelargumentation.
Citera
2015-03-10, 08:50
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Hur min gudsbild ser ut och fungerar kan jag endast beskriva bland vänner där det finns ett ömsesidigt förtroende och i grunden gemensam tro på en god vilja och högre intelligens utanför vårt eget förstånd.
Sa till TS...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in