2015-02-15, 00:36
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Folkkär dansk politiker uttalar sig om gärningsmännen
Vad betyder "Må I rådne op"?
Citera
2015-02-15, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Så målet för en eller flera islamister var någon som stod i eller bredvid entrén? Försök använda hjärnan även om den "värkar" tom.

Om det nu var en islamist, kan ju faktiskt varit ngon galning som vill att det ska verka som att det var så.
Ganska långsökt jag vet, men man vet aldrig.
Citera
2015-02-15, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Men han hade väl försökt att ta sig in först? När han inte lyckades gick han tillbaka en bit, vände sig om och sköt mot glasdörrarna. Han hade nog tänkt göra som i Paris och komma riktigt nära, men det fick bli plan B istället.

Det är mycket möjligt. Den enda vittnesuppgiften jag hört är att han efter skottlossningen försökt ta sig in men sedan flytt tillsammans med en annan.

Man kan ju undra hur väl beväpnade dessa terrorister var och det framstår ju enligt mig som väldigt troligt att just Vilks är minst ett av de tilltänkta målen. Vore ju snarast ett märkligt sammanträffande om inte Vilks var ett mål.
Citera
2015-02-15, 00:38
Medlem
joppes avatar
Citat:
Men han hade väl försökt att ta sig in först? När han inte lyckades gick han tillbaka en bit, vände sig om och sköt mot glasdörrarna. Han hade nog tänkt göra som i Paris och komma riktigt nära, men det fick bli plan B istället.

Inte enligt polisen eller några vittnen.

Jag tror inte de 6 från danska PET som var i entren och de lokala väktare i dörren hade varit så passiva om en maskerad man med automatvapen försökte ta sig in.
Citera
2015-02-15, 00:38
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Må ni ruttna bort ungefär

Dessutom öser han på med att han ibland får lust att begrava folk i grisskinn när dom dör så dom inte kommer in i paradiset. Han skräder inte orden politikern.

I SD hade han nog blivit utesluten
Citat:
- Nogen gange får man lyst til at gøre alvor af at begrave folk i skind fra dyr, der forhindrer dem i at komme i deres såkaldte paradis.
Senast redigerad av CharlieMartel 2015-02-15 kl. 00:45.
Citera
2015-02-15, 00:39
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Må ni ruttna bort.
Citera
2015-02-15, 00:40
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Han trodde det var obevakat alltså, bara ännu mer icke genomtänkt.

Det vet vi inte. Han kanske hade ett förfalskat leg eller nån inbjudan eller liknande, men blev påkommen o nekad. Dvs något i planeringen som klickade. Eller så var han bara korkad. Precis som somalierna som skulle döda Wilks vid Röda Sten. De gick in och frågade personalen efter Wilks
Citera
2015-02-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe

Jag tror inte de 6 från danska PET som var i entren och de lokala väktare i dörren hade varit så passiva om en maskerad man med automatvapen försökte ta sig in.
Du verkar inte alls tro att personen han/de var ute efter var Lars Vilks? Är detta mer en magkänsla eller?
Citera
2015-02-15, 00:42
Medlem
Citat:

Jo jag citerade ett vittne tidigare i tråden. Om vittnesuppgiften stämmer vet jag inte men den säger emot dig.

Du verkar ha märkligt mycket insiderinformation som inte nödvändigtvis håller för granskning, tex var Vilks satt.

Hur kan du vara så säker på vilka och hur många poliser och väktare som befann sig i entrén har agerat??
Citera
2015-02-15, 00:44
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Visst, men nu har man skjutit rakt in i en entrén vilket kan tala för att dådet var främst dåligt planerat och inte nödvändigtvis riktat mot någon annan än Vilks.

Med tanke på mängden skott som avlossades får man nog främst vara "glad" över att det var få dödsoffer.

Man talar om 30 skott. Minst 4 har träffat, vilket är överaskande många vi den här slags episoder. Ja, tur att inte fler dog. De poliser som sköts träffades i ben, ljumske och axel. De är tydligen redan utskrivna från sjukhuset.

Citat:
Ok, tack. Och om han inte hört av sig till polisen kan vi vara rätt säkra på att det är rätt man.

Det hoppas jag vi vet när polisen håller presskonferens i morgon kl. 10. Jävligt trist om det bara är en vanlig snubbe som är på väg hem från jobbet och fryser.
Citera
2015-02-15, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Jag fördömer allt våld men Vilks är en hund himself.

Konstnär? My ass

Igjen denne bruk av "men": Jag fördömer allt våld, men

Om du hører på lydopptak av attentatet, så snakker man om at "they all support freedom of speech, but og deretter hører vi skudd fra attentatmannen.

Selvfølgelig er Vilks en kunstner. Han provoserer.

Det gjør for så vidt du også, men da i egenskap av att vara en fitta
Citera
2015-02-15, 00:46
Medlem
Citat:

Det var väl bakdörren som GM försökte ta sig in igenom men när han inte lyckades så gick han runt byggnaden istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in