2015-02-15, 00:26
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upland
Med den snoken förstår man uppgiften om att han ser arabisk ut.

Har det framkommit VAR bilden är ifrån? Är den tagen strax innan attentatet?
Citera
2015-02-15, 00:27
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Verkar som om attacken inte var väldigt genomtänkt? Inte för att Vilks måste vara målet men..

Och på det finns det en kameraman utanför entrén.

Hur vet du var Vilks satt?

Enligt polis, vittnen och ställets egna program blev mötet hållt i 'caféen' med deltagarna på scenen. Om han satt till höger, vänster eller i mitten av scenen, vet jag självklart inte.

Men om gm var ute efter Vilks, skulle han sjuta igenom 2 stängda dörrar, en entre full av poliser och med kulor som ändrade vinkel var 5-10 m. För att inte tala om alla gäster som satt i vägen.

Hade jag varit gm och ville åt Vilks, hade jag nog väntat till målet var på väg ut ur lokalen eller huset.
Citera
2015-02-15, 00:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
I området där bilen hittades.
Citera
2015-02-15, 00:29
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Folkkär dansk politiker uttalar sig om gärningsmännen

Haha han är skön! När SD fällde budgeten kritiserade han danskarna som fega för att de inte vågade göra samma sak.
Citera
2015-02-15, 00:29
Medlem
joppes avatar
Citat:

Ja. Från en övervakningskamra vid en skola. Polisen säger att de inte är säkra på att mannen på bilden är gm, men att han befann sig i området omkring bilen och ser skum ut. De vill veta vem han är och om han är gm.
Citera
2015-02-15, 00:31
Medlem
Citat:

Citat:
Ifølge politiet stammer overvågningsbilledet fra et overvågningskamera ved Borgervænget, hvor manden forlod en bil.

Efterfølgende er ifølge Københavns Politi også blevet fanget af et overvågningskamera ved Kildevældsskolen på Bellmanns Allé omkring klokken 15.50.

Altså cirka 20 minutter efter attentatet.

http://ekstrabladet.dk/112/nye-fotos-kender-du-mordmistaenkt/5442803
Citera
2015-02-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Enligt polis, vittnen och ställets egna program blev mötet hållt i 'caféen' med deltagarna på scenen. Om han satt till höger, vänster eller i mitten av scenen, vet jag självklart inte.

Men om gm var ute efter Vilks, skulle han sjuta igenom 2 stängda dörrar, en entre full av poliser och med kulor som ändrade vinkel var 5-10 m. För att inte tala om alla gäster som satt i vägen.

Hade jag varit gm och ville åt Vilks, hade jag nog väntat till målet var på väg ut ur lokalen eller huset.

Ja precis, hade det varit planerat hade han ju sett över schemat,ungefär när mötet var klart ,och när Vilks kom ut kunde han ju bara kört förbi och skjutit ner honom eller någonting.
Nja,det vet i fan om Vilks var målet alltså.
Personen kanske dock ville att det skulle värka så.
Citera
2015-02-15, 00:32
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Verkar som om attacken inte var väldigt genomtänkt? Inte för att Vilks måste vara målet men..

Och på det finns det en kameraman utanför entrén.

Hur vet du var Vilks satt?

Men han hade väl försökt att ta sig in först? När han inte lyckades gick han tillbaka en bit, vände sig om och sköt mot glasdörrarna. Han hade nog tänkt göra som i Paris och komma riktigt nära, men det fick bli plan B istället.
Citera
2015-02-15, 00:33
Medlem
Citat:

Visst, men nu har man skjutit rakt in i en entrén vilket kan tala för att dådet var främst dåligt planerat och inte nödvändigtvis riktat mot någon annan än Vilks.

Med tanke på mängden skott som avlossades får man nog främst vara "glad" över att det var få dödsoffer.
Citera
2015-02-15, 00:34
Medlem
Citat:
Men han hade väl försökt att ta sig in först? När han inte lyckades gick han tillbaka en bit, vände sig om och sköt mot glasdörrarna. Han hade nog tänkt göra som i Paris och komma riktigt nära, men det fick bli plan B istället.

Han trodde det var obevakat alltså, bara ännu mer icke genomtänkt.
Citera
2015-02-15, 00:35
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja precis, hade det varit planerat hade han ju sett över schemat,ungefär när mötet var klart ,och när Vilks kom ut kunde han ju bara kört förbi och skjutit ner honom eller någonting.
Nja,det vet i fan om Vilks var målet alltså.
Personen kanske dock ville att det skulle värka så.

Så målet för en eller flera islamister var någon som stod i eller bredvid entrén? Försök använda hjärnan även om den "värkar" tom.
Citera
2015-02-15, 00:36
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ja. Från en övervakningskamra vid en skola. Polisen säger att de inte är säkra på att mannen på bilden är gm, men att han befann sig i området omkring bilen och ser skum ut. De vill veta vem han är och om han är gm.

Ok, tack. Och om han inte hört av sig till polisen kan vi vara rätt säkra på att det är rätt man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in