2015-02-14, 21:44
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyrano
Jag vädrar såväl hat som triumf band skribenterna. "Se här, detta har jag sagt hela tiden och ni har avfärdat mig som en lågpannad rasist". Det är en revanschistisk skitattityd. Vi vet inte varför den mördade mannen var där och huruvida han hyllade eller avskydde Lars Vilks.

Så, detta är inte politik, det är meningslöst och urskillningslöst våld. Det är inte en triumf för SD, det är en tragedi för den mördade och dennes familj. Låt oss sörja dem först.

Är inget märkvärdigt med det. Om jag gång på gång säger till dig att elden är varm och kommer bränna dig och du hävdar motsatsen så ska du inte förvänta dig annat än ett fett "I told you so" när du väl bränner dig.

Sen så är vänstern knappast bättre. Vilka vara det som nästan skrek ut av glädje och upphetsning när det visade sig att terrordåden i Norge inte begåtts av en svartmuskig islamist?
Citera
2015-02-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrikapa
Du kan nog det här betydligt bättre än mig. Jag håller med dig när jag lyssnar.
Problemet är att få med rätt ljud vid ljudupptagningen som är "felaktigt" placerad.
Att fånga ljudet en bit framför pipan är väldigt svårt så ljudet blir svårt att gå efter.
Varje vapen har sitt eget säregna ljud och alla som gjort militärtjänsten borde kunna ljudet på deras vapen typ.
Ett annat problem är att nyare vapen samt dess kopior ofta har ett annat ljud då materialen inte är riktigt samma och även om fjädrar byts ut för att ändra utgångshastighet så ändras ljudet.
Citera
2015-02-14, 21:45
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Jag har länkat tidigare. Just nu intervjuas Magnus Ranstorp: https://www.dr.dk/tv/live/dr2#!/
Citera
2015-02-14, 21:46
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Jag har inte följt med utvecklingen så jag ber om ursäkt om jag skriver något som redan blivit noterat. Men här är signalementet, enligt Expressen:

Citat:
Han uppges vara dansk och i 25-35 års åldern och ha normal kroppsbyggnnad, han har mörk eller röd tätsittande jacka och svarta lösa byxor.

Det tycks alltså vara Preben som går bärsärk.
Citera
2015-02-14, 21:46
Medlem
Flor-Idas avatar
Någon som har koll på något IS-konto? Där kan vi se vart nästa attack kommer. De utlovade ju Danmark direkt efter Paris-attentatet.
Citera
2015-02-14, 21:47
Medlem
SmokeOns avatar
Angående ljudupptagningen så hör man minst två vapen. Ett som först avlossas 20-30 skott från samma vapen, något senare man hör man även ett mer dämpat ljud från ett annat vapen. Sist hör man båda vapen avfyras.

Det första gissar jag är GM:s automatkarbin. Antalet knallar ca 30 st.

Det senare vapnet gissar jag är en pistol. Enligt wiki är danska polisen beväpnad med H&K USP:

https://da.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_US

Kan vara ljudet från en eller flera sådana?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ni som tycker han är målad som jokern , det är ju den där Palestinesjalen han har för munnen , tror den som tog upp det trodde han hade sminkat munnen.
Det är jag som tycker han ser ut som Jokern.
Förrutom munnen så är han väldigt svart kring ögonen och ser vit sminkad ut i ansiktet.
Citera
Medlem
Belisarioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Såvida inte kulorna kommer inifrån och ut så tror jag den som filmar är på GM:s sida. Varje normal människa hade filmat personen som skjuter.

Helt rätt. Hjältedådet måste förstås förevigas av polarn. Det blir en bilaga till jihadistens cv. Alla är sitt eget varumärke även i jihadistkretsar.
Citera
2015-02-14, 21:48
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag har inte följt med utvecklingen så jag ber om ursäkt om jag skriver något som redan blivit noterat. Men här är signalementet, enligt Expressen:

Definitivt. Låter troligt. Och själv såg jag Elvis på Mariaplan nyss...
Citera
2015-02-14, 21:49
Medlem
Argo5s avatar
SvD:s Asem Elghiouane : Är du bekymrad för vilka konsekvenser detta kan få för danska muslimer?

En ny klassiker,hur jävla korkad får journalisten vara?Kan GM komma från Malmöområdet,det finns ju en del stöd där för liknande dåd.
Citera
2015-02-14, 21:49
Medlem
Belisarioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus

Preben är "något ljusare i hyn än en normal arab" för att fritt citera dansk polis.
Citera
2015-02-14, 21:50
Medlem
BillTheButchers avatar
Typiskt att det händer såhär tätt inpå Charlie Hedbo-incidenten.

Je Suis Lasse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in