2015-02-14, 21:08
Medlem
Findmypasts avatar
Konst som andra människor är beredda att döda för, det kallar jag effektiv konst. Bara detta faktum visar ju att hans verk har högre verkanshöjd än alla Still Liebens som någonsin tillverkats.

Konst som behöver förklarande text är dålig konst. Vilks kan inte veta hur Muhammed såg ut och därmed har han en skitagenda.
Citera
2015-02-14, 21:08
Medlem
Belisarioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Detta Aftonbladet är anledningen till att man hänger på Flashback, här leveraras nyheterna!

/P

Så är det! Aftonbladet har snart ingen budget kvar, varken för nyhetsbevakningen eller för Researchgruppen. Det är redan nu klippa och klistra från Flashback, snylta på s.k. medborgarjournalistik.
Citera
2015-02-14, 21:09
Medlem
cavaliers avatar
Helle Thorning-Schmidt (Danmarks statsminister) är upprörd men samlad, och låter sig intervjuas fritt. Jämför med "Fredde"... Han hade (liksom vid attentatet på Drottninggatan) hållit sig undan några dagar. För att sedan se lite ledsen ut och prata om "tolerans, mummel mummel, lika värde, mummel mummel, rasismens fula ansikte.."
Citera
2015-02-14, 21:09
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Jag förstår inte alls medias vinkling att det skulle handla om att GM vill stoppa det fria ordet eller yttrandefriheten.
Den som framförallt står för denna tanke är ju Jan Hellin på Aftonbladet, med sin hetsjakt på Flashbackmedlemmar!

Dessa GM känns mest som att dom vill stoppa allt som inte är i enlighet med deras heliga sagobok koranen, samt straffa alla som sagt eller gjort något som inte stämmer överens med skräpet som står i denna sagobok...

Med andra ord, helt vanliga muslimer...

Men vem vet? Var det inte ett café dom var på? Det kanske var Jens Pedersen som blev sur för att det var socker i hans kaffelatte, och beslöt sig för att beskjuta etablissemanget?

Väldigt bra poäng. Media väljer att kalla det "attack mot yttrandefriheten" för att det låter snyggt och avleder uppmärksamheten från pudelns kärna: nämligen sagoboken Koranen och Islam. Jag tror knappast terroristerna resonerar i termer av "nu jävlar ska vi attackera yttrandefriheten" utan de agerar i Allahs namn. Alla gånger.
Citera
2015-02-14, 21:10
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
http://www.bbc.com/news/world-europe-31472745
I ljudupptagningen hör man ca 36-40 skott avlossas.

Vilket slags vapen kan det röra sig om? En som är skicklig och kunnig kan nämligen höra det.
Citera
2015-02-14, 21:11
Medlem
KnaeckeHaexans avatar
Ljudklipp från BBC spelades upp i P1 nyheterna, har ingen källa ännu.

Runt halvvägs in i klippet låter det helt klart som att det är två vapen som avfyras, eller hör jag snett?

Källa till ljudklipp: http://www.bbc.com/news/world-europe-31472423
Senast redigerad av KnaeckeHaexan 2015-02-14 kl. 21:53.
Citera
2015-02-14, 21:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Vilks kan inte veta hur Muhammed såg ut och därmed har han en skitagenda.

Alla konstnärer som målat Jesus genom åren har alltså haft en skitagenda? I den här tråden diskuteras själva brottet, lägg ner ditt enerverande tramsande så är du gullig.
Citera
Medlem
Betydelsen av att gå ut med signalemente på GM, i syfte att allmänheten på något sätt skulle kunna göra skillnad för ett gripande, är nog att göra sig allt för stora illusioner. det som i så fall verkligen skulle kunna göra skillnad är om man gick ut med ett tydligt foto. Icke desto mindre ska man självklart inte på något sätt hymla med utseende eller härkomst.

I det fall man inte har en bra bild på GM så räcker det nog i det här fallet med att polisen spanar på de sätt de kan. Sandblatte med blankt hår och ljusare hy är liksom som att försöka urskilja en myra bland många myror i myrstacken.

Dagens samhälle med allt mer grovt våld och terror behöver betydligt fler kameror på strategiska platser.
Det har paradoxalt nog blivit en förutsättning för att bibehålla det "öppna" samhället.
Citera
Medlem
Dirtun07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnaeckeHaexan

Runt halvvägs in i klippet låter det helt klart som att det är två vapen som avfyras, eller hör jag snett?

Jag tycker också att det låter som två. Hur kan det vara en GM med tanke på den där ljudupptagningen? :S
Citera
2015-02-14, 21:13
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
1 bekräftad död hittills..hur går det för dom andra som blev träffade?

1 död och 3 skadade är vad jag har hört. Ingen info om hur skadade dom är. Någon som vet på vilket avstånd han började skjuta?

Signalement på GM enligt foto är spensligt byggd, stora fötter och arabnäsa.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnaeckeHaexan

Polisen som skjuter tillbaka?
Citera
Medlem
Expressens Kassem Hamadé skrev för en dryg månad sedan:

Citat:
”Nästa gång slår vi till mot Danmark”.
Så hyllas terrorattacken mot satirtidningen Charlie Hebdo i Paris av IS-propagandister på sociala medier.
---

Nu hyllas terrorattacken mot redaktionen av en rad aktiva IS-propagandister på sociala medier.

”Vår profet är inte ett skämt. Inshallah, nästa gång vi ska slå till mot Danmark”. Det twittrar anonyme @naser_dawlah.
http://www.expressen.se/nyheter/is-propagandister-danmark-star-pa-tur/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in