2015-02-14, 18:29
Medlem
pmupss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
expressen studioreporter, är hon den sämsta någonsin eller, nu kallade hon attentatsmännen för Firemen.... http://www.expressen.se/kvallsposten/flera-skott-avlossade-pa-mote-i-kopenhamn/

Mm. Man skäms lite när man råkar slå på "primetime" med expressen.

Vad tror vi om attentatsmännen? Grips ikväll? Nytt attentat?
Citera
Medlem
orrtupps avatar
Det vettigaste våra grannländer kan göra är att omedelbart införa pass och visumtvång för Svenska medborgare som vill resa in i deras länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det kan bli lite av ett historiskt klipp när hon på pinsamt stammande engelska frågar hur media ska agera, och dansken inte förstår frågan.
Det förutsätter att någon lyckats spara klippet vilket jag naturligtvis hoppas.
Citera
2015-02-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Vad i helvete? Hur kan de inte stänga av bron? Man stänger väl alltid av liknande passager vid sånna här tillfällen? Ibland så utlöses rikslarmet vid rån och mord, konstigt att de inte händer vid ett terroristdåd.

Om de ställt bilen vid Østerbro så kan de även ta tåget/vägen till Helsingør och försöka ta sig över med båtarna!
Om polisen inte är hack i häl på GM så lär de få väldigt svårt att få fatt i dem om inte de gör som Hebdo-killarna, och lämnar sina pass i bilen!
Med tanke på att detta var ett "misslyckat" attentat tror jag inte de väljer att lämna id-handlingar för polisen att hitta!
Citera
2015-02-14, 18:31
Medlem
SmithMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Kollektivtrafiken och speciellt tåg är väl det första de stänger av vid liknande händelser, vid rån så är väl alltid tågen nedstängda, eller?

Inga tåg mellan Köpenhamn och Malmö är inställda enligt skånetrafikens hemsida, de går helt enligt schemat.
Citera
2015-02-14, 18:32
Medlem
CharlieMartels avatar
Hade jag varit terrorist på flykt från den danska lynchmobben hade jag nog valt Sverige.
Citat:
Invandringen är en fantastisk tillgång för Sverige

http://www.dn.se/debatt/tvinga-fler-kommuner-att-ta-emot-flyktingar/
Det har varit lite olika åldrar på den dräpte-30 och 40-det är väl inte D*n P*rk som fått sätta livet till?
Citera
2015-02-14, 18:32
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
För er som är intresserad av flyktvägen från dådet till där bilen dumpades, så har jag illustrerat det på en liten karta:
http://i.imgur.com/oL5kUE2.png
Dålig karta, du borde ha med vart bron börjar. Märk ut hållplatser på tåget också, stannar väl bara på Kastrup på väg till Malmö?
Citera
2015-02-14, 18:33
Medlem
Ska vi gissa på att gärningsmännen hade en kalashnikov och en pistol om man ser till antalet skjutna kulor (ca ett magasin var skjutet).
Citera
2015-02-14, 18:34
Medlem
Är bron till Malmö stängd pga detta?
Citera
Medlem
Skogsvattes avatar
I vanlig ordning ägnar sig grisen Thomas Mattsson åt skadereglering på Expressens nuvarande bredsida om terrordådet.

Citat:
Terrordåd mot fria ordet i Danmark. I går anhölls tre svenska nazister för hot mot Expressen, misstänkta för förberedelse till grov misshandel samt olaga hot mot grupp. Det blir tyvärr allt vanligare att enskilda journalister och hela redaktioner hotas, men precis som i Danmark har medier i Sverige gång på gång stått upp för pressfriheten och flera gånger deklarerat att otillbörliga påtryckningar aldrig kan ges framgång.

Om Mattsson och resten av hans pissliberala gäng av människoursäkter på allvar var intresserade av det fria ordet hade man inte hängt ut anonyma invandringskritiker i rikstäckande media. Det enda Mattsson är intresserad av är att påskynda avvecklandet av svenskarnas land och självständighet.

Finns det någon skamligare människa än Mattsson i Sverige?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Polisen spärrar nu av området där flyktbilen hittades.
Citera
Medlem
Scipio-Scanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmithMarx
Inga tåg mellan Köpenhamn och Malmö är inställda enligt skånetrafikens hemsida, de verkar gå helt enligt schemat.

Är jag en osannolikt sjukt människa som hoppas att dessa två terroristdårar hade tagit in på ett tåg och halalslaktat rubb och stubb? Den västerländska civilisationen är dömd att gå under. Ge mig min "mello" och lite chips så kan resten av världen brinna.... Ja jag blev skitbitter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in