2015-02-14, 11:48
Medlem
Schweizergardes avatar
Det hade varit väldigt intressant för att greppa omfattningen av AB/RG:s "research" om vi kunde få förståelse för hur många som egentligen approachats av dem.

Det är antagligen en del personer som håller tyst om detta just nu, och med all rätt.

Om ni postar i tråden – gör det från ett nytt konto. Det tar några dagar att få ett nytt. Bekräfta inte huruvida ni faktiskt tidigare har varit medlemmar på FB eller inte. Jag utgår från att ni likagärna kan vara vanliga medborgare utan kännedom om FB. Ange inga detaljer som gör att de kan bekräfta vilka ni är. Däremot är det intressant att veta hur många som faktiskt har blivit uppsökta, och om det verkade som att AB/RG hade vatten på fötterna eller mer var "efterforskande" som i Licki-exemplet. (FB) Blev uppringd av Richard Aschberg från Aftonbladet, hur?

Har även förstått det som att RG har "signalerat" till vissa personer att de har koll på dem, genom att beställa en kreditupplysning utställd för "Seppuku Media".
Senast redigerad av Schweizergarde 2015-02-14 kl. 11:55.
Citera
2015-02-14, 13:26
Medlem
Kebabsugers avatar
nope, och kommer dom inte göra heller, först måste dom ha min ip eftersom denna mailen är delad, sedan så bor inte på min bostads adress så om dom skulle leta så hittar dom inte utan att fråga någon jag känner, och då måste snokarna hitta dom först och sen övertala dom etc...
men som jag sagt innan, bryr mig inte, kommer dom så får dom skylla sig själva när dom trillar på mitt svärd eller någon annan olycka som lätt kan ske
Citera
2015-02-14, 13:37
Medlem
dempa69s avatar
Inte via Aftonbladet och Flashback scenariot men är dock en av dom 406 som Seppuku tog ut KU på när Expressen hade sitt drev för ett år sedan.
Jag och minst 65 till valde att dra det juridiskt och har polisanmält Bisnode i första hand och Seppuku media i andra hand för olaglig kreditupplysning.

Ansvarig inom polismyndigheten har begärt in skadeståndsanspråk hos oss så troligen så närmar det sig rättegång. Tyvärr måste jag säga är det enbart mot Bisnode och inte mot Seppukku. Den senare till skillnad från den tidigare valde tydligen att inte svara på kallelser till förhör och annat.
Citera
2015-02-14, 22:56
Moderator
skunkensunes avatar
Medier och journalistik --> Flashback
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem