2015-02-14, 11:34
Medlem
Detta problem uppstod helt plötsligt igår, när jag kollar på film via datorn så hänger ljud&bild upp sig en kort sekund med ca 1-2 min mellanrum, samma sak när jag kollar på videoklipp på nätet. Även när jag bara spelar upp musik på datorn så blir det samma med ljudet där.

Nån som har en bra gissning vad problemet är.
Citera
2015-02-14, 12:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du får nämna lite detaljer, te.x hårdvara, vilken sorts mediaspelare använder du? Är datorn ren från infekterade filer? Uppdaterad mjukvara? Vilket operativsystem?
Citera
2015-02-14, 13:00
Medlem
iHearts avatar
Hänger sig allt eller bara ljud/bild? Kan du röra med muspekaren när det hänger sig? Jag har samma problem med min dator, men om jag slår näven i sidan på burken så hoppar allt igång igen, hårddisken som är skev.. kanske är samma problem med din?
Citera
2015-02-14, 13:08
Medlem
x12s avatar
Ser ut att vara samma som i den här tråden
(FB) Datorn fryser sig exakt var 60:e sekund!

båda har nyss kollat på film, båda får sekundlånga hakningar ungefär en gång i minuten. Primär misstanke går mot att datorerna utsätts för inloggningsförsök. Det ska isåfall upphöra när nätverkssladden dras ur eller ev trådlös "router"/accesspunkt etc stängs av.
Citera
2015-02-14, 19:15
Medlem
Det är alltså bara knappt en sekund som ljud/bild hakar upp sig sen fortsätter det som vanligt ett par min, vilken mediaspelare jag använder verkar inte ha nån betydelse.
Det är en ca 2.5år gammal Dell med Windows 7. mitt virusprogram hittar inget,
har uppdaterat drivrutinerna och provat att dra ut nätverkskabeln men problemet kvarstår
Citera
2015-02-15, 13:34
Medlem
Samma sak hände mig, men då var problemet ganska enkelt att lokalisera då det endast hände vid uppspelning från min externa hårddisk. Formaterade, defragmanterade utan resultat...

Jag köpte en annan hårddisk helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in