2015-02-13, 19:08
Medlem
GnusMasters avatar
Hejsan

Går det på något sätt att kryptera mobiltelefonen så, i värsta scenario, polisen skulle hitta massa skumma saker på telefonen göra det omöjligt för dem att ta del av denna info?

Eller bör jag helt enkelt nollställa min telefon och köpa en billigare variant? Samma problem råder ju dock då, ifall de hittar den telefonen...

Ledsen för min okunskap om IT säkerhet men jag försöker lära mig.
Citera
2015-02-14, 14:02
Medlem
nonentityno1s avatar
Det har inte med modell att göra utan OS version. Det du absolut inte ska ha påslaget är fingeravtrycksläsaren!

Dock är jag skeptisk till alla rapporter om Apples nya antiövervakningsagenda då Patriot Act innebär att den kör över allt. Kolla på YT när ngn repporter frågade Linus Thorwalds blivit tillfrågad om att öppna bakdörrar i linuxkernelen.. Han svarar nej men nickar samtidigt

Ska du safea upp så köp en skittelefon kontant och kör oreggat kontantkortsnummer som du givetvis betalat kontant och förvara den avstängd i en foliepåse alt en gammal microugn och använd den ALDRIG i närheten av ditt hem.

Givetvis så har man fler telefoner om man har shady business på gång.. Blanda aldrig privat och "arbete"!
Senast redigerad av nonentityno1 2015-02-14 kl. 14:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in