2015-02-13, 00:32
Medlem
daxias avatar
Nu får det fan vara nog med aftonbladet.se. Pallar inte att läsa deras skitsnack längre. Vilseledande och grovt överdrivna rubriker och moralkärningsåsikter samt nu senast sågningen av flashback. Expressen.se är ju inte mycket bättre.

Finns det någon BRA, seriös, överskådlig och aktuell svensk nyhetssida man kan läsa på istället?
Citera
2015-02-13, 00:36
Medlem
MADs avatar
SvD
Citera
2015-02-13, 00:37
Medlem
Nej. Läs bara och ta allt med en extrem nypa salt. Gör din egen research på ämnen som intresserar dig eller om du undrar något. Jag rör personligen inte Aftonbladet, inte gjort det på ett bra tag nu heller.
Citera
2015-02-13, 00:39
Medlem
Chambords avatar
Vill rekommendera Bubbla! De postar visserligen bara artiklar från massor av olika nyhetskanaler men jag tycker de har en trevlig blandning av både viktiga och roliga nyheter. Deras podcast är dessutom fylld av egna reflektioner på nyheterna de postar, vilket är roligt att lyssna på.
Citera
2015-02-13, 00:45
Medlem
slottets avatar
nyheteridag.se/

annorlunda men stundom riktigt välskrivet
Citera
2015-02-13, 00:53
Medlem
volfi22s avatar
Både -

http://www.tjock.se

och

http://www.feber.se

feber är en sida jag går in på varje dag. TIdigare var det GT men just nu är det endast feber.se då dom kör på intressanta nyheter inom all ny teknik och uppdateringar som kommer.
Citera
2015-02-13, 00:59
Medlem
Nalle-Brums avatar
Svårt att få med alla kriterier som du har. PK media är ren skit överlag men min uppfattning är att det som innehåller minst skit då är SvD även om jag inte själv läser den då jag bojkottar PK-media. SVT är väl också mindre dåligt än kvällsblaskorna när det kommer till nyhetsrapportering och har fördelen att du inte generar några pengar till dem genom att exempelvis läsa på deras hemsida eftersom de inte har några annonsintäkter på det sättet. Det är ett absolut måste att läsa Fria tider eller i alla fall Avpixlat om du vill ha en vettig vinkel på allt skräp övrig media producerar och att få lite journalistik som inte syftar till att indoktrinera dig i att acceptera samhällets förfall och den sunda moralens upplösning.
Citera
2015-02-13, 01:07
Medlem
Smakkers avatar
SvD, Affärsvärlden och Nyheter Idag kör jag som på loop.
Kul med uppstickarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in