• 1
  • 2
2015-02-12, 18:33
Medlem
I tisdags så avgick SCAs vd Jan Johansson, en man som under sin tid har ökat börsvärdet från 80 till 140 miljarder. Fast hans rykte har blivit svärtat av den hetsjakt som svensk media har bedrivit, mannen har förlorat sitt jobb för att han använde företagets privatjet för att bland annat åka till Jakten som är det största jippot i svenskt näringsliv. I den här tråden ska vi granska och hänga ut näthatarna som har bestulit denne man på sitt jobb bara för att hans fru och ungar har fått åka med ett privatjet när han ska på möten och sponsor arrangemang för att tjäna pengar till aktieägarna.
Citera
2015-02-12, 19:01
Medlem
Jag börjar med en artikel av Leif GW Persson. Unvis.it/http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-sag-upp-dig-johansson/

Åker man till Brasilien så kan man väl likaväl samåka? Här hetsar den universitetsutbildade ekonomen Leif GW Persson på nätet för att få Jan att avgå, smaklöst...
Citera
2015-02-12, 19:11
Medlem
Erk Swedes avatar
Duktig och energisk kille som jag faktiskt tagit någon öl med. Men inga träd får växa till himlen,har väl trampat någon på tårna.
Citera
2015-02-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Duktig och energisk kille som jag faktiskt tagit någon öl med. Men inga träd får växa till himlen,har väl trampat någon på tårna.

I detta sosseland så får man inte tjäna pengar oavsett hur duktig man är, det är fult att lyckas i sitt liv. Har man jobbat hårt för att komma någonstans så blir man hatad av media men om man skriver låtar där man klagar blir man älskad (se Sebbe Staxx).
Citera
2015-02-12, 19:17
Medlem
KometenKommers avatar
Han har begått två grova brott enligt äppelkindade moralkärringar på Södermalm. Han är en svensk heterosexuell man och gillar jakt. Jämför med Mehmet Kaplan t ex.
Citera
2015-02-12, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Han har begått två grova brott enligt äppelkindade moralkärringar på Södermalm. Han är en svensk heterosexuell man och gillar jakt. Jämför med Mehmet Kaplan t ex.

Det som är det värsta är hyckleriet, det är fan inte svenska folkets problem att en vd använder företagets privatjet. Folk kan klaga på miljöförstöring fast om man bryr sig att kolla så kan man se att företaget som äger flygplanen klimatkompenserar. Undrar om det görs med Åsa Romsons flygningar?
Citera
2015-02-12, 19:34
Medlem
Här är två mer journalister som skriver om att frugan åkte med på planet hela 45 gånger!!!!
Unvis.it/http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/jan-johansson-morkade-om-fruns-resor_4312807.svd

De två näthatarna i fråga är Andreas Cervenka och Torbjörn Isacson. Dem tycker att han borde lämna sin fru hemma att ta hand om barnen! Dessa två sexistiska gubbj****r upprätthåller gamla normer och patriarkala strukturer, fy fan säger jag!
Citera
2015-02-12, 19:57
Medlem
Mitt hjärta blöder för denna stackars man som inte har råd att betala flygbiljett för sin fru. Upp till kamp för...
Citera
2015-02-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Mitt hjärta blöder för denna stackars man som inte har råd att betala flygbiljett för sin fru. Upp till kamp för...

Är det vad tråden handlar om? Nej det handlar om att han har förlorat sitt jobb för att media har gjort ett drev mot honom. Tycker du att det är rätt att han blir svartmålad och tvingad att avgå för att han tog med sin familj till möten? Media pekar ut flashback som hatare medans de har all rätt i världen att skriva skit om folk som de inte gillar.
Citera
2015-02-12, 20:10
Medlem
Vad är din definition av näthat? Vi får hoppas för Johanssons skull att taket i a-kassan snart höjs, för annars kanske han måste sälja jaktstugan av guld.
Citera
2015-02-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gus Caesar
Vad är din definition av näthat? Vi får hoppas för Johanssons skull att taket i a-kassan snart höjs, för annars kanske han måste sälja jaktstugan av guld.

Att sprida skit om någon på nätet i syfte att svartmåla är vad jag slulle definiera som näthat. Och om han skulle behöva sälja sin stuga som han köpt skulle det vara tragiskt. Människan har jobbat hårt för att få pengar till att köpa den fast sådant uppskattas inte i sosse-Sverige.
Citera
2015-02-12, 20:28
Medlem
Slints avatar
Nu är jag inte så insatt i detta fall men.. Varför bryr sig någon om vad en höjdare på ett företag gör, ifall han tar ett privatjet? Så länge det inte är några skattebetalare som pröjsar ser jag inget som helst fel med det. Skulle det vara fel enligt företagets policies är det väl något som de får sköta internt?
Jävla jantelagsmentalitet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in