2015-02-12, 16:03
Medlem
Hej!

Jag loggade in på paypal idag och såg att "Överföring från
Bankkonto" på 3000:- den tors 12 feb 2015 (idag)

Detta har jag inte gjort själv, jag har inte fått mail att någon loggat in på mitt konto, jag har lika mycket pengar på mitt bankkonto som jag haft innan.

Hur sker detta? har nu balans på 300$

Kommer den dra pengar från mitt konto på banken? Hur undviker jag detta , och om detta skulle hända är det lätt att skicka tillbaka pengarna?

Kan tilläggas att jag är rätt skraj nu, vill inte att mina pengar ska försvinna >.<
Senast redigerad av nergmle 2015-02-12 kl. 16:05.
Citera
2015-02-12, 16:08
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nergmle
Hej!

Jag loggade in på paypal idag och såg att "Överföring från
Bankkonto" på 3000:- den tors 12 feb 2015 (idag)

Detta har jag inte gjort själv, jag har inte fått mail att någon loggat in på mitt konto, jag har lika mycket pengar på mitt bankkonto som jag haft innan.

Hur sker detta? har nu balans på 300$

Kommer den dra pengar från mitt konto på banken? Hur undviker jag detta , och om detta skulle hända är det lätt att skicka tillbaka pengarna?

Frågande till vad du skriver. 3000:- och sen att du har en balans på 300$.
Men vet du inte om några transaktioner som du gjort eller fått så ligg lågt ett par dagar för är det fel så kommer det säkert att rättas till och ditt konto korrigeras.
Citera
2015-02-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Frågande till vad du skriver. 3000:- och sen att du har en balans på 300$.
Men vet du inte om några transaktioner som du gjort eller fått så ligg lågt ett par dagar för är det fel så kommer det säkert att rättas till och ditt konto korrigeras.

$343,36 för att vara exakt då, var tvungen att vända mig någonstans och var för stressad för att kolla upp exakta summan.

Om det skulle vara så att 3000:- dras från min bank, hur rättar man till det?
Citera
2015-02-12, 17:24
Medlem
Gjorde test nu att överföra pengar själv från mitt bankkonto till paypal..

Gjorde jag det via BG så drogs pengarna direkt från kontot och det tar 1-3 dagar tills det kommer i paypal

Gjorde jag fia "Fyll på direkt" så drogs pengarna direkt och pengarna sattes in på paypal direkt.

Dvs. det är buggat någonstans? Eftersom inga 3000:- har dragits från mitt konto?
Citera
2015-02-12, 17:31
Medlem
Citat:
Gjorde test nu att överföra pengar själv från mitt bankkonto till paypal..

Gjorde jag det via BG så drogs pengarna direkt från kontot och det tar 1-3 dagar tills det kommer i paypal

Gjorde jag fia "Fyll på direkt" så drogs pengarna direkt och pengarna sattes in på paypal direkt.

Dvs. det är buggat någonstans? Eftersom inga 3000:- har dragits från mitt konto?

Din dumme jävel vad i helvette är du retarderad? Ring paypal vad fan ska vi göra åt saken?
Citera
2015-02-12, 18:33
Medlem
malmobons avatar
Citat:
$343,36 för att vara exakt då, var tvungen att vända mig någonstans och var för stressad för att kolla upp exakta summan.

Om det skulle vara så att 3000:- dras från min bank, hur rättar man till det?

Logga in på internetbanken och spärra kortet för betalning via internet+ utland.
Logga därefter in på PayPal och ta bort kopplingen till ditt bankkonto omedelbart.
Citera
2015-02-12, 18:35
Medlem
malmobons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmobon
Logga in på internetbanken och spärra kortet för betalning via internet+ utland.
Logga därefter in på PayPal och ta bort kopplingen till ditt bankkonto omedelbart.

Förmodligen har någon kommit över dina inloggningsuppgifter på PayPal. Gjort en överföring från ditt bankkonto till ditt PayPal konto för att därefter flytta dem till ett annat PayPal konto.
Citera
2015-02-12, 18:51
Medlem
malmobons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Din dumme jävel vad i helvette är du retarderad? Ring paypal vad fan ska vi göra åt saken?

Har du ätit taggtråd till lunch eller vill du bara kräkas?
Citera
2015-02-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmobon
Har du ätit taggtråd till lunch eller vill du bara kräkas?

Båda och, imorgon ser du honom skriva att hans vän blivit skjuten och han loggar in här för att fråga vad han ska göra.
Citera
2015-02-13, 11:11
Medlem
Vill mig minnas att Paypal håller i pengarna i 60 dagar innan de kan användas av mottagaren(kanske inte gäller privata PP konton), bara att kontakta Paypal och de kommer starta en utredning och ifall de ser att någon annan varit inne på ditt konto kommer pengarna tillbaka.

Själv använder jag Paypal mycket men gör så att jag tar bort mitt bankkort efter betalning så jag slipper problem.

Och för i helvete spärra inte ditt kort som dumbo sa tidigare i tråden, ifall ditt PP konto blivit hackat bara ta bort kortet och byt lösenord för det finns ingen möjlighet att få tag i alla kortnummer genom PP.
Senast redigerad av KalleKofot 2015-02-13 kl. 11:16.
Citera
2015-02-13, 13:48
Medlem
Ring Paypal och förklara läget bara, dom är väldigt hjälpsamma!

Mitt Paypal konto blev hackat 2013 där en snubbe från Frankrike beställde mobiler för 8000 kr som då drogs från mitt registrerade bankkort.

Hade tillbaks pengarna inom någon dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in