2015-02-12, 10:21
Medlem
Söker jobb just nu inom digital marknadsföring (adwords / sem etc) och undrar hur mycket jag kan begära ut i lön? Har själv ingen aning om hur mycket jag kan begära vid löneanspråket på anställningsintervjun.

Har ca 4 års kunskaper inom ämnet

Tack!
Citera
2015-02-12, 22:53
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-ericsson
Söker jobb just nu inom digital marknadsföring (adwords / sem etc) och undrar hur mycket jag kan begära ut i lön? Har själv ingen aning om hur mycket jag kan begära vid löneanspråket på anställningsintervjun.

Har ca 4 års kunskaper inom ämnet

Tack!

Jag har bara indirekt information från en kompis till mig som jobbat med sånt i London. Jag tror han tjänade GBP 26 000 i årslön, vilket med aktuell växelkurs motsvarar lite drygt samma antal svenska kronor i månaden. Då skall man dock tänka på att London har betydligt dyrare boendekostnader än någon svensk stad, så det kan nog vara så att lönen i Sverige är något lägre än den enkla valutakonverteringen antyder. Hoppas att det ger en liten antydan om vad som kan vara vettigt att begära.
Citera
2015-02-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag har bara indirekt information från en kompis till mig som jobbat med sånt i London. Jag tror han tjänade GBP 26 000 i årslön, vilket med aktuell växelkurs motsvarar lite drygt samma antal svenska kronor i månaden. Då skall man dock tänka på att London har betydligt dyrare boendekostnader än någon svensk stad, så det kan nog vara så att lönen i Sverige är något lägre än den enkla valutakonverteringen antyder. Hoppas att det ger en liten antydan om vad som kan vara vettigt att begära.

Tackar o bockar!

Skulle däremot vara trevligt o veta hur mycket jag kan begära i stockholm om jag ska jobba som adwords marknadsförare
Citera
2018-08-06, 14:12
Medlem
Vad tjänar man inom digital marknadsföring?

Tja!

Någon som jobbar med digital marknadsföring (AdWords, Facebookannonser och liknande) och vet vad löner ligger på på ett ungefär? Med andra ord: är det en bransch värd att satsa på?

Tack och bock!
Citera
2018-08-06, 15:16
Moderator
tobess avatar
Tråd sammanfogad

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto