2015-02-11, 20:00
Medlem
oboyglass avatar
Hej!
Mina föräldrars tv krånglar. När morsan satte på den när hon kom hem kom det upp en blå bakgrund med en text:
"Updating system software
Don't disconnect (någonting)
This can take up to 10 minutes"

Nu har det gått över en timme och samma text står där. Spelar ingen roll om jag väljer tv, hdmi eller pc, samma blåa skärm. Testade att koppla ur viasat-boxen men det gjorde ingen skillnad. Testade att stoppa i en dvd men det hände ingenting.

Vad har hänt med TVn? Den är inte uppkopplad till internet så jag förstår inte riktigt varifrån denna uppdatering kommer. När jag googlar kommer det bara upp massa sidor med uppdateringar och nyheter, ingenting om problem.
Citera
2015-02-11, 20:03
Medlem
M0ngots avatar
Om du testar att koppla upp den då, så den kan göra uppdateringen? Annars kan man ringa till samsung så har dem en tv-support som kan fjärr-hjälpa dig, dem kopplar upp sig mot tv:n och kollar. Det hjälpte mig en gång, de var mycket trevliga och hjälpsamma.
Lycka till
Citera
2015-02-11, 20:20
Medlem
Ja, ring samsung, det där låter svårt att fixa själv. Återkom gärna och berätta hur det gick.
Citera
2015-02-11, 20:42
Medlem
xqists avatar
Har du provat att koppla ur strömmen och vänta någon minut, samma hände med min nämligen och det hjälpte.
Citera
2015-02-11, 20:59
Medlem
oboyglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0ngot
Om du testar att koppla upp den då, så den kan göra uppdateringen? Annars kan man ringa till samsung så har dem en tv-support som kan fjärr-hjälpa dig, dem kopplar upp sig mot tv:n och kollar. Det hjälpte mig en gång, de var mycket trevliga och hjälpsamma.
Lycka till
Har inget wi-fi och när jag kopplar in en sladd säger den att det inte är någon sladd ikopplad, trots att sladden funkar fint till datorn.

Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Ja, ring samsung, det där låter svårt att fixa själv. Återkom gärna och berätta hur det gick.
De har stängt nu, om inte farsan lyckas lösa det när han kommer hem (det vore ett mirakel...) får jag ringa imorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av xqist
Har du provat att koppla ur strömmen och vänta någon minut, samma hände med min nämligen och det hjälpte.
Testat, både med tvn och boxen. Ingen skillnad.

Jag lyckades få till en kanalsökning men den hittar inga kanaler, inte ens ettan och tvåan. Är det kanske viasat det är fel på då?
Citera
2015-02-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Har inget wi-fi och när jag kopplar in en sladd säger den att det inte är någon sladd ikopplad, trots att sladden funkar fint till datorn.

De har stängt nu, om inte farsan lyckas lösa det när han kommer hem (det vore ett mirakel...) får jag ringa imorgon.

Testat, både med tvn och boxen. Ingen skillnad.

Jag lyckades få till en kanalsökning men den hittar inga kanaler, inte ens ettan och tvåan. Är det kanske viasat det är fel på då?

Kan vara värt att kolla med viasat också, tror de kan kolla om din tv dyker upp i deras system.
Citera
2015-02-12, 21:28
Medlem
oboyglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Kan vara värt att kolla med viasat också, tror de kan kolla om din tv dyker upp i deras system.
Har glömt att uppdatera!

Lyckades koppla tvn till internet så att den kunde uppdatera men det fungerade fortfarande inte. Idag drog farsan ur alla sladdar han kunde hitta (inklusive lampsladden och mobilladdaren..) och hux flux så fungerade det.

Så antar att den behövde en uppdatering + reboot.
Citera
2015-02-13, 13:47
Medlem
M0ngots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Har glömt att uppdatera!

Lyckades koppla tvn till internet så att den kunde uppdatera men det fungerade fortfarande inte. Idag drog farsan ur alla sladdar han kunde hitta (inklusive lampsladden och mobilladdaren..) och hux flux så fungerade det.

Så antar att den behövde en uppdatering + reboot.

Vad bra. Samsungs support är ju gratis om ni inte ska ringa ändå så dom kan kolla så det inte är något nu medans det funkar.
Citera
2015-02-13, 23:36
Medlem
Tack för uppdatering, bra för andra med samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in