2015-02-11, 19:41
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Funderar på att skaffa Mobilt BankID för nordea, har nu bara dosa med kort.
Kan man göra allt som man kan göra med dosa och inloggningskort?

Ni som har detta, använder ni aldrig dosa och kort längre eller?
Citera
2015-02-11, 19:55
Medlem
sodars avatar
Det är värt det, väldigt smidigt. Det är extra bra att ha om man befinner sig på vift och upptäcker att man glömt betala en räkning, för man springer ju inte runt med dosan i fickan (inte jag i alla fall). Dosan har jag inte använt sedan jag skaffade BankID.
Citera
2015-02-11, 19:57
Medlem
gregeruss avatar
Mobilt bankID är bland det bästa bankerna gjort de senaste 30 åren. Har inte använt min dosa på ett par år.
Citera
2015-02-11, 20:00
Medlem
Crashs avatar
Japp riktigt bra, du kan använda det på massa andra sidor också.
Transportstyrelsen,skatteverket,pensionsmyndighete n osv
Citera
2015-02-11, 20:05
Medlem
Jag har det, och har ibland stött på att man via internetbetalningar inte kan använda det mobila bank-ID:t, utan måste fram med dosan. Men till 99 procent är det mycket smidigt.
Citera
2015-02-11, 20:07
Medlem
Det är väldigt bra, aldrig haft något strul med det! Skönt att kunna betala saker med mobilen.
Citera
2015-02-11, 21:38
Medlem
svart-rullstols avatar
Provade mobilt bankID ett tag men tyckte det var omständigt. Vill heller inte att min smartphonetillverkare och google ska veta vilka transaktioner jag gör.
Citera
2015-02-11, 21:42
Medlem
Väldigt smidigt. Jag stör mig på sidor som fortfarande kräver dosan.
Citera
2015-02-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jag har det, och har ibland stött på att man via internetbetalningar inte kan använda det mobila bank-ID:t, utan måste fram med dosan. Men till 99 procent är det mycket smidigt.

Kan ha med att göra att alla funktioner är ej tillgängliga med mobilt bank id, ska du exempelvis betala en räkning med mobilt bank id så behövs en utökad användning.
Tror dock Nordea ej har utökad användning, men finns hos Swedbank.
Citera
2015-02-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devis
Kan ha med att göra att alla funktioner är ej tillgängliga med mobilt bank id, ska du exempelvis betala en räkning med mobilt bank id så behövs en utökad användning.
Tror dock Nordea ej har utökad användning, men finns hos Swedbank.
Jag har för mig att det var när jag skulle betala med Visakortet. Då dirigerades jag om till Nordeas internetbank, och då var det bara dosan som gällde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in