2015-02-11, 16:14
Medlem
P begran i PM postar jag om trden hr.

Citat:
Tror verkligen alla anvndare p allt de skriver hr? Det r det som alla tidningar anvnder som absolut grund.

Vad finns det fr mening med att skriva ngot som man redan r helt sker p?

Man skriver ju inte inlgg om att solen kommer g upp i morgon. Man skriver sdant som man r tveksam till. Man sker att andra ska vederlgga det.

Det r i alla fall drfr jag sjlv postar hr p Flashback.

Allt som jag r sker p r ondigt att diskutera. Jag sker vederlggning fr att bli kvitt tanken. Det r drfr jag sjlv postar om Illuminati, jag tror att det finns en mjlighet att det r sant, men tror inte verkligen att det r sant. Det finns bara ett kanske och jag sker mer information genom er, anvndarna. Jag tror det r likadant fr de flesta, eller?
Citera
2015-02-11, 16:15
Medlem
Nsta inlgg.

Citat:
Ibland har man en tanke som av andra kan tyckas hemsk. Och det kanske den r.

Man presenterar den med en sjlvskerhet p forumet annars fr den inga svar.

Men egentligen, anledningen till att man postade var fr att se om det skulle vara bra att integrera den.

Tror ni inte att det r s hr det r fastn man inte tnker p ett medvetet stt kring det?
Citera
2015-02-11, 16:19
Medlem
Denna teknik r vldigt anvndbar. Fr vad r det som fr folk att svara p en trd eller ett inlgg? Jo att det gr ett provokativt intryck. Lsaren mste stimuleras till att svara. Det r drfr bra trolltrdar fr mnga svar. Jag har haft mnga misslyckade trdar och inlgg just fr att jag i dem visat en oskerhet. Givetvis r jag osker hela tiden p vad som r sant. Utom enkla sanningar som att solen kommer g upp i morgon och liknande.

Folk vill inte vara hjlpsamma, de vill g in i en debatt.

Funderar p att pensionera mig p Flashback d allt man skriver tolkas som det r fullstndigt allvar och alltid ska komma frn roten av ens sjl. Sorry men det gr det inte. Det r inte min sjl att skylla.
Citera
2015-02-11, 16:22
Medlem
Provokation r ett bra stt att ge nya perspektiv p. Jag behver inte relatera till ngot fr att tanken ska kunna pverka mig. Det ngon skriver behver ndvndigtvis aldrig vara vad personen tycker, men det r inte tillit jag r ute efter p Flashback - s den biten r rtt irrelevant egentligen.
Citera
2015-02-11, 16:23
Medlem
Och fr den som tror att jag passat p att hitta p detta nu. Nej, kolla hr (FB) FAQ frimurare och frimureri

Citat:
Jag skjuter inte mot er. Jag r bara intresserad. Det r s att jag har lagt mrke till att man, om man vill f svar, mste komma med djrva pstenden. Det provocerar motparten till att svara. D kan man se om det finns en motpart som kan snka dem. Dessa pstenden har ni dock inte lyckats snka n. Problemet r ju att ni inte kan tala ppet om det ocks.

Det finns mer information om amerikanskt frimureri n det svenska ocks. Men som jag skrev innan s ska jag snart f Roger Aases bok.

Jag tror dock nu att allt detta stmmer som jag ftt ta del av. Men det r inte skert jag gr det imorgon om jag fr bttre information.

Ftt reda p mycket om det mnet, och mnga andra mnen, p detta stt.
Citera
2015-02-11, 16:31
Medlem
Jag postar sllan fr att debattera.
Jag postar fr att visa upp mig och mina tankar.

Hur jag konstruerar tankar.

Mitt synstt knns rtt frn mig.
Jag vill bara visa hur jag gr.
Skina lite.

Mitt synstt sknker mig gldje och kan jag sprida det s blir jag njd.
Jag tvingar mig aldrig p, tycker nn att det passar s r det bara att plocka upp och kra.

Jag brukar aldrig sga att solen gr upp imorgon.
Solen r redan uppe.
Senast redigerad av ivanivan 2015-02-11 kl. 16:36.
Citera
2015-02-11, 16:53
Medlem
Det kanske r lite mindre av detta p Flashback, men p 4chan d? Jag menar om jag trodde att man kunde stta likhetstecken mellan inlgg dr och mnniskor jag mtte p stan, d hade jag inte vgat g ut. Nej, det r ett pgende konstverk. Det r inte lnt att ta allt p allvar fr det gr inte den som postar.

Det r vl detta som r problemet, folk har nnu inte fattat vad Internetkultur r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in