Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-11, 04:00
  #1
Medlem
Hej FB! Det är så att jag är sjukligt förbannad på mina vad jag kan komma se som f.d kompisar.

Har länge tyckt att många i min kompiskrets inte uppskattar hur mycket jag fixar och står i ibland.
Det fick jag också exemplifierat när vi åkte till fjälls för någon vecka sedan. Det slutade med att jag alltid fick börja med att laga mat och småstäda efteråt. Varje dag i 4 dagar. Ändå får man bara skit i form av dryga kommentarer och annat omoget. Jag låter säkert som en förälder till småbarn nu och det var också det jag kände mig som.

Men för bra precis en vecka sedan så smällde det till riktigt bra. Jag hade ordnat förfest hos mig för "kompisarna". Städar och gör drinkar för att ha något roligt senare på kvällen att dela med dem.
När klockan slår 23:10 så ringer vi taxi för att åka in till krogen. Taxin kommer väl några minuter efter vi ringt så alla börjar göra sig iordning för att åka iväg.

När sista personen går ut står jag fortfarande och knyter skorna men de blir klart på 5sek.
Sen går jag ut och vad är det jag ser... Taxin åker utan mig. Jag driver inte nu. De glömde mig uppriktigt. Jag ringer dem så de kommer o hämtar mig igen. Och när jag frågar "hur de kunde glömma mig?". Så frågar de "men vart var du då?". Har inte ens fått ett litet förlåt eller ursäktande.

Vad tycker ni om deras beteende? Är det jag som överregerar för det känns verkligen inte som de!
Citera
2015-02-11, 04:16
  #2
Avstängd
Blazrrbozs avatar
Du är oviktig, de utnyttjar bara dig för att du ställer upp, i utbyte så får du vara deras lilla husneger som ska buga för att få vara med.

Gör dig av med dem.
Citera
2015-02-11, 04:16
  #3
Medlem
Kan känna igen mig. Har nog med att göra med att dom inte tycker du är lika tuff som dom andra typ. Så kändes det för mig iaf. Du får lita på vad du känner med hjärta och hjärna. Ringer dom dig? Kollar dom om du skall med eller måste du fråga hela tiden?


Är väl omoget beteende man växer ifrån förr eller senare. Har själv betett mig så några gånger men nu ser jag till att alla är med och håller ihop hela tiden. Har skuldkänslor för när jag skulle vara cool kid. Vet inte vad man kan göra direkt. Prata med dom om det = man blir emotönt bakom deras rygg. Sluta umgås = inga kompisar. Inte göra någonting = fett drygt iaf. Inget lätt val Lycka till iaf!
Citera
2015-02-11, 04:17
  #4
Medlem
Folk är äckliga, finns inte mycket att göra åt det.
Citera
2015-02-11, 04:34
  #5
Medlem
Findmucks avatar
Man kan så klart glömma någon, men att skita i att be om ursäkt eller vara allmänt obrydd är inte okej. Känns inte alls som dina "kompisar" är några riktiga kompisar, TS... Du får ge fan i att ställa upp för de så länge dem inte ställer upp mer för dig.
Citera
2015-02-11, 06:17
  #6
Medlem
Det är inga vänner. Du är deras bitch, och du ställer upp på det.
Citera
2015-02-11, 06:37
  #7
Medlem
KeyWarriors avatar
Man slutar att umgås med folk.

Har jag gjort iallafall, skriver inte ens till folk längre. Känns väldigt befriande.
Citera
2015-02-11, 06:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoftnar
Hej FB! Det är så att jag är sjukligt förbannad på mina vad jag kan komma se som f.d kompisar.

Har länge tyckt att många i min kompiskrets inte uppskattar hur mycket jag fixar och står i ibland.
Det fick jag också exemplifierat när vi åkte till fjälls för någon vecka sedan. Det slutade med att jag alltid fick börja med att laga mat och småstäda efteråt. Varje dag i 4 dagar. Ändå får man bara skit i form av dryga kommentarer och annat omoget. Jag låter säkert som en förälder till småbarn nu och det var också det jag kände mig som.

Men för bra precis en vecka sedan så smällde det till riktigt bra. Jag hade ordnat förfest hos mig för "kompisarna". Städar och gör drinkar för att ha något roligt senare på kvällen att dela med dem.
När klockan slår 23:10 så ringer vi taxi för att åka in till krogen. Taxin kommer väl några minuter efter vi ringt så alla börjar göra sig iordning för att åka iväg.

När sista personen går ut står jag fortfarande och knyter skorna men de blir klart på 5sek.
Sen går jag ut och vad är det jag ser... Taxin åker utan mig. Jag driver inte nu. De glömde mig uppriktigt. Jag ringer dem så de kommer o hämtar mig igen. Och när jag frågar "hur de kunde glömma mig?". Så frågar de "men vart var du då?". Har inte ens fått ett litet förlåt eller ursäktande.

Vad tycker ni om deras beteende? Är det jag som överregerar för det känns verkligen inte som de!

Se dig om efter riktiga vänner. Samla dem först och tala om varför
Citera
2015-02-11, 09:57
  #9
Medlem
Otems avatar
Svinigaste jag läst så länge! Så där behandlar man fanimej inte
sina kompisar, känns som du är oviktig för dom, känns som dom
placerar dig längre ner. Personligen tycker jag inte du ska fortsätta
umgås med dom. Dom visar ju ingen tacksamhet eller respekt mot dig.
Citera
2015-02-11, 10:12
  #10
Medlem
Fattar att du är förbannad, vilket jävla beteende.

Det är de som skulle vara glada för att ha dig som polare. Du är för bra för dem

Gör ett test, skippa att ringa dem. Låt de ta initiativen till förfester istället. Bara gå dit och käka upp alla jordnötter. Tacka inte efteråt - Bete dig nonchalant som om du inte bryr dig.

Kul och se vad som händer. Ringer de inte till dig så var de ändå inget att ha.
Citera
2015-02-11, 15:56
  #11
Medlem
KawaiiNots avatar
Om jag var du skulle jag börja leta efter en ny bekantskapskrets.

Det verkar som att de tar dig för givet

Det verkar som att du bor så man kan gå ut på krogen så testa att gå ut och mingla med nya människor men akta dig för att göra om samma misstag igen. Nu säger jag inte att du ska vara en bitch men något mellanting, innan du lär känna dem ordentligt!
Citera
2015-02-11, 17:44
  #12
Medlem
Tack hörni! Ska använda mig av era tips o tankar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback