2015-02-10, 21:38
Medlem
Hej! Jag kommer att bli timanstlld framver och jobba drygt 15 timmar i veckan eller mindre med en ln p runt 90:-.

Lt oss sga att jag tjnar drygt 5000 kr innan skatt p mnad.

Har jag rtt till ngra skatteavdrag?

Min frga r i sdana fall om jag sjlv behver anmla jobbskatteavdrag eller kommer min arbetsgivare gra det? Vill ej behva gra det i deklarationen.

Med vnliga hlsningar.
Citera
2015-02-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenfantasi
Min frga r i sdana fall om jag sjlv behver anmla jobbskatteavdrag eller kommer min arbetsgivare gra det? Vill ej behva gra det i deklarationen.

Ingen ber om jobbskatteavdrag i Sverige. Jobbskatteavdraget regnes ut av en dator under skrivebordet til Lars Eklund p Skatteverket.
Citera
2015-02-10, 22:36
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordmann2
Ingen ber om jobbskatteavdrag i Sverige. Jobbskatteavdraget regnes ut av en dator under skrivebordet til Lars Eklund p Skatteverket.
Akkurat.

OnT: du behver inte gra ngot, om det inte r s att du kommer att tjna mindre n nnstans runt 18000 p hela ret. D behver du inte betala skatt, men du fr intyga det s att arbetsgivaren d inte drar preliminr skatt. Kolla p www.skatteverket.se.
Tjnar du mer under 2015 s behver du vl inte gra ngot alls. Kanske hlla reda p antal arbetade dagar och krda mil till och frn jobbet, om du tnker gra reseavdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in