2015-02-10, 17:09
Medlem
teeemers avatar
Hej!

Jag har lyckats få tag i en ATV2 som jag vill köra XBMC på. Som tur fanns det redan förinstallerat på den.

Jag har även kopplat den till min Nas som jag vill den ska hämta filmer ifrån.

Första jag gjorde var att rensa bibloteket. Då försvann även fliken bibloteket och nu vet jag inte hur jag ska få tillbaka den.

Jag försöker också få tillgång till addons. Kollat lite på youtube och går dom in på Video sen Addon så ska det komma upp en massa man kan välja på. Men när jag gör det kommer det inte upp något alls.
Antar det är genom internet han kollar annars lär han ha laddat ner väldigt många addons som han kan välja mellan.

Jag har varit inne på XBMC's hemsida och kollat efter just addons men det är en enda stor röra där tycker jag så det är lite svårt att hitta. De jag söker är Imdb och så vill jag ha en undertext addon, gärna Engsub eller någon som håller lika bra eller bättre uppdatering på sina subtitles som de gör.
Citera
2015-02-10, 17:21
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teeemer
Hej!

Jag har lyckats få tag i en ATV2 som jag vill köra XBMC på. Som tur fanns det redan förinstallerat på den.

Jag har även kopplat den till min Nas som jag vill den ska hämta filmer ifrån.

Första jag gjorde var att rensa bibloteket. Då försvann även fliken bibloteket och nu vet jag inte hur jag ska få tillbaka den.

Jag försöker också få tillgång till addons. Kollat lite på youtube och går dom in på Video sen Addon så ska det komma upp en massa man kan välja på. Men när jag gör det kommer det inte upp något alls.
Antar det är genom internet han kollar annars lär han ha laddat ner väldigt många addons som han kan välja mellan.

Jag har varit inne på XBMC's hemsida och kollat efter just addons men det är en enda stor röra där tycker jag så det är lite svårt att hitta. De jag söker är Imdb och så vill jag ha en undertext addon, gärna Engsub eller någon som håller lika bra eller bättre uppdatering på sina subtitles som de gör.

Libraryt som fanns där pekade på filer som inte finns i ditt nätverk, när du rensade libraryt blev det med andra ord ingenting kvar av det, och det finns inget att visa.

Lägg till dina källor från Files, och kör sedan en scan, så ska du se att det dyker upp igen.

Installera addons från xbmc:s systemmeny istället. IMDb finns under Movie information (själv föredrar jag dock Universal movie scraper), och under Subtitles hittar du en massa undertextplugins. Bara att installera plugins för de sajter du vill använda.
Citera
2015-02-10, 17:28
Medlem
Har du fått den att hämta från NAS:en? Hur gjorde du?
Citera
2015-02-10, 17:33
Medlem
teeemers avatar
Trycker jag Files från Video så pekar jag bara in på min Nas. Klickar jag på den så får jag fram en fil lista på alla media grejjer jag har där. Det kan nog iofs vara så att det är så den man ser allt förtillfället. Kanske inte fixat ett skin som visar upp det snyggt.

Förr var det så att klicka jag Video så dök det upp en lång rad med bilder på varje Film/serie med imdb text vid sidan om och så kunde man välja att tanka undertext till.

Addons klickar jag på Video sen addons så får jag upp en ruta med ingenting på. Bara dessa ... för att kunna gå tillbaka på.

Samma sak händer om jag går genom System och till Addons då får jag bara massa skräp men kan inte hitta några addons att välja mellan.
Citera
2015-02-10, 17:39
Medlem
teeemers avatar
Kollade precis vilken version jag kör. Och det verkar som att jag kör XBMC version 11. Fixade en länk där jag kunde fixa några addons och allt står som broken. Kan inte ens installera någon.

https://www.youtube.com/watch?v=XzhW7EEitkM

Följde den videon.

Kanske gör bäst i att avinstallera XBMC och dra på en ny version. Kodi.
Citera
2015-02-10, 19:55
Medlem
teeemers avatar
Sådärja!

Nu efter en hel del pillande återstår det bara ett litet problem.

Avinstallerade XBMC. Installerade Kodi. Installerat en del addons och även skinnet Aeon Flux tror jag det hette.

Så finns det en flik som heter Filmer och en som heter Video. Klickar jag på Filmer kommer jag till en tom ruta. Där jag endast kan gå tillbaka.

Klickar jag på Video så kommer det upp en ruta där det står vilken källa man vill in på och då kan jag välja min Nas. Och man får upp den vanliga fil listan. Men jag vill gå in genom Filmer där man även kommer få upp IMDB information och välja om man vill ha undertexter. Varför syns inte detta där?
Citera
2015-02-10, 20:05
Medlem
Spärrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teeemer

Så finns det en flik som heter Filmer och en som heter Video. Klickar jag på Filmer kommer jag till en tom ruta. Där jag endast kan gå tillbaka.

Klickar jag på Video så kommer det upp en ruta där det står vilken källa man vill in på och då kan jag välja min Nas. Och man får upp den vanliga fil listan. Men jag vill gå in genom Filmer där man även kommer få upp IMDB information och välja om man vill ha undertexter. Varför syns inte detta där?
Valde du någon scraper när du lade till NAS-filerna (movies / tv-shows / music)?
Citera
2015-02-10, 20:16
Medlem
teeemers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spärrman
Valde du någon scraper när du lade till NAS-filerna (movies / tv-shows / music)?

Ja, Movies gjorde jag nu. Kanske jag inte gjorde förra gången. Men har gjort det nu och nu sitter den och skannar in allt.

Gör man bäst i att dela upp allt i Filmer, Serier och allt annat eller är det okej att välja Filmer och sedan trycka in allt där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in