Citat:
Ursprungligen postat av
teeemer
Hej!
Jag har lyckats få tag i en ATV2 som jag vill köra XBMC på. Som tur fanns det redan förinstallerat på den.
Jag har även kopplat den till min Nas som jag vill den ska hämta filmer ifrån.
Första jag gjorde var att rensa bibloteket. Då försvann även fliken bibloteket och nu vet jag inte hur jag ska få tillbaka den.
Jag försöker också få tillgång till addons. Kollat lite på youtube och går dom in på Video sen Addon så ska det komma upp en massa man kan välja på. Men när jag gör det kommer det inte upp något alls.
Antar det är genom internet han kollar annars lär han ha laddat ner väldigt många addons som han kan välja mellan.
Jag har varit inne på XBMC's hemsida och kollat efter just addons men det är en enda stor röra där tycker jag så det är lite svårt att hitta. De jag söker är Imdb och så vill jag ha en undertext addon, gärna Engsub eller någon som håller lika bra eller bättre uppdatering på sina subtitles som de gör.
Libraryt som fanns där pekade på filer som inte finns i ditt nätverk, när du rensade libraryt blev det med andra ord ingenting kvar av det, och det finns inget att visa.
Lägg till dina källor från Files, och kör sedan en scan, så ska du se att det dyker upp igen.
Installera addons från xbmc:s systemmeny istället. IMDb finns under Movie information (själv föredrar jag dock Universal movie scraper), och under Subtitles hittar du en massa undertextplugins. Bara att installera plugins för de sajter du vill använda.