Citat:
Ursprungligen postat av
JustZlatan
Jag förstår inte. Var han en SÄPO-infiltratör i SD?
Det tror jag inte. Han arbetade tidigare tydligen som handläggare på SÄPO i deras desk. Vid tiden skrev han tydligen lite inlägg här om negrer, undermänniskor och annat. Vet inte riktigt vad Expressen vill komma med sitt "gräv". Är det så att de tycker att SÄPO skall börja med ett politisk åsiktsregister igen eller?
Naturligtvis vill de nog få det som om att alla rasister är onda människor och kan därför inte göra ett normalt jobb. Vi har redan haft politisk åsiktspolis och det gick inte så bra, inget kommer troligen bli bättre av att de istället för att registrera kommunister börjar registrera nazister, rasister eller vad de nu vill kallas - det verkar ju EXPO och RG sköta istället. I vilket fall som helst ligger det nog snarast på Expressen att bevisa att hans åsikter hade en negativ inverkan på hans arbete istället för att i vanlig ordning bara insinuera en massa trams - men de lär inte kunna eller vilja göra det.
Var han en infiltratör från SÄPO? Tveksamt. Då skulle han nog inte blivit pol.sek. nere i Bryssel utan istället satts på en tjänst i Stockholm. Om SÄPO hade skickat en infiltratör in i SD riks i Stockholm och det avslöjades hade de nog varit tvungna att stänga ner verksamheten - de skulle nog inte överleva skandalen av att infiltrera ett riksdagsparti. Om han sedan blir avslöjad då av EXPO/Researchgruppen/Expressen så var han tydligen inte en speciellt bra infiltratör.
Vad jag vill minnas finns inte någon fråga i säkerhetssamtalet om man är en rasist på Flashback eller inom andra sociala medier - det finns vanligen nu en fråga om "exponering på internet". Men det betyder inte att man inte på Flashback får tycka att negrer är undermänniskor eller vad det nu må ha varit han skrivit. Att vara rasist är förövrigt inte olagligt eller kriminellt även om Expressen säkert önskade det så det hela faller lite på eget grepp, i sedvanlig ordning.