• 1
  • 2
2015-02-10, 09:51
Medlem
http://www.st.nu/medelpad/timra/efte...-var-ju-vanner

http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/...ad-fyra-atalas

Någon som vet mer om detta? Vilka är inblandade och vad handlar det hela om? Läst att de ska vara någon form av drogskuld på några hundralappar men händelsen känns lite för överdriven för det så tänker att de kan ligga nåt annat bakom.
Citera
2015-02-10, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajen454
http://www.st.nu/medelpad/timra/efte...-var-ju-vanner

http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/...ad-fyra-atalas

Någon som vet mer om detta? Vilka är inblandade och vad handlar det hela om? Läst att de ska vara någon form av drogskuld på några hundralappar men händelsen känns lite för överdriven för det så tänker att de kan ligga nåt annat bakom.

http://www.st.nu/medelpad/timra/blek...an-infor-ratta
Så vitt jag vet är en utav dessa bosatt i just tallnäs, är i 20 års åldern och enligt artikeln finns det ju endel likheter mellan fallen. Är jag helt ute och cyklar om jag säger att Andreas är inblandad?
Citera
2015-02-10, 20:16
Medlem
Citat:
http://www.st.nu/medelpad/timra/blek...an-infor-ratta
Så vitt jag vet är en utav dessa bosatt i just tallnäs, är i 20 års åldern och enligt artikeln finns det ju endel likheter mellan fallen. Är jag helt ute och cyklar om jag säger att Andreas är inblandad?

Du glömde skriva efternamn min gode man. Se så fram med det bara!
Citera
2015-02-10, 20:51
Medlem
GreenManalishis avatar
den tidigare tråden från 2011 som handlar om fallet pajen454 nämnde

(FB) Två 18-åringar anhållna för mordförsök -Strax utanför Sundsvall

ingen aning om det är samma personer
Senast redigerad av GreenManalishi 2015-02-10 kl. 20:56.
Citera
2015-02-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Du glömde skriva efternamn min gode man. Se så fram med det bara!

https://m.facebook.com/andreas.jonsson.9440?_rdr
Citera
2015-02-10, 22:26
Medlem
E=pajen454|52226033]https://m.facebook.com/andreas.jonsson.9440?_rdr[/quote]

Aha, han ja. Kallas för "osten" eller hur? Ingen jag är bekant med eller har varit på samma fest som eller liknande men jag känner naturligtvis till om mordförsöket i Finsta som han var inblandad i för ett par år sen.

Killen han poserar med på sin profilbild (pojkvännen?) är från Söråker och har ett rån mot Statoil Torsboda på sitt samvete va? Inblandad i det här fallet också kanske?
Senast redigerad av Teddy Picker 2015-02-10 kl. 22:32.
Citera
2015-02-11, 09:38
Medlem
Jodå det stämmer bra dedär om de inte var okq8 mitt i söråker men ointressant i sammanhanget. Skulle inte bli allt för förvånad om "pojkvännen" är inblandad då han nån dag innan nyår lagt ut bilder där han "chillar med bror", (Andreas profilbild numera).

Hursomhelst är det ju bara spekulationer från min sida så skulle vilja att nån som vet mer berättade det, vilka försvann kanske plötsligt några dagar efter nyår och vem hade plötsligt massa konstiga skador? Fast å andra sidan brukar ju "gangsters" som dessa skryta om sina brott så den som hört eller vet något är hjärtligt välkommen att berätta :-)
Senast redigerad av pajen454 2015-02-11 kl. 09:43.
Citera
2015-02-11, 12:10
Medlem
Citat:
Jodå det stämmer bra dedär om de inte var okq8 mitt i söråker men ointressant i sammanhanget. Skulle inte bli allt för förvånad om "pojkvännen" är inblandad då han nån dag innan nyår lagt ut bilder där han "chillar med bror", (Andreas profilbild numera).

Hursomhelst är det ju bara spekulationer från min sida så skulle vilja att nån som vet mer berättade det, vilka försvann kanske plötsligt några dagar efter nyår och vem hade plötsligt massa konstiga skador? Fast å andra sidan brukar ju "gangsters" som dessa skryta om sina brott så den som hört eller vet något är hjärtligt välkommen att berätta :-)

Jo, gick in och kikade på "Pojkvännens" facebookprofil och där framkommer det att han inte är ute i det fria sen åtminstone 2 januari. Visst skulle ju kunna vara att han sitter på nåt behandlingshem eller liknande men inlägg från kompisar som "saknar dig bubbas. Lovar att skicka lite brev <3" och "håll huvudet högt bror" kan ju lätt tolkas som att han sitter frihetsberövad. Första inlägget är som sagt från 2 januari med texten "saknar dig redan. Hur fan ska jag klara detta?" från nån brud.

Hehe ja bilden... Alltså vilken otroligt ful bild! Tvivlar på att Andreas och "pojkvännen" var dom "snygga killarna" i plugget som brudarna jagade.
Senast redigerad av Teddy Picker 2015-02-11 kl. 12:14.
Citera
2015-02-12, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Jo, gick in och kikade på "Pojkvännens" facebookprofil och där framkommer det att han inte är ute i det fria sen åtminstone 2 januari. Visst skulle ju kunna vara att han sitter på nåt behandlingshem eller liknande men inlägg från kompisar som "saknar dig bubbas. Lovar att skicka lite brev <3" och "håll huvudet högt bror" kan ju lätt tolkas som att han sitter frihetsberövad. Första inlägget är som sagt från 2 januari med texten "saknar dig redan. Hur fan ska jag klara detta?" från nån brud.

Hehe ja bilden... Alltså vilken otroligt ful bild! Tvivlar på att Andreas och "pojkvännen" var dom "snygga killarna" i plugget som brudarna jagade.

Jaså då tyder ju bara mer på att han är inblandad. Inte sett det själv då jag inte är vän med han men låter ju faktiskt som att han sitter frihetsberövad då inläggen verkar ha kommit plötsligt.

Haha kan inte annat än hålla med. Även om droger gjort sitt för deras utseende är det nog ingen som kan påstå att dom någonsin varit vackra.
Citera
2015-02-12, 15:33
Medlem
Citat:
Jaså då tyder ju bara mer på att han är inblandad. Inte sett det själv då jag inte är vän med han men låter ju faktiskt som att han sitter frihetsberövad då inläggen verkar ha kommit plötsligt.

Haha kan inte annat än hålla med. Även om droger gjort sitt för deras utseende är det nog ingen som kan påstå att dom någonsin varit vackra.

Ja precis. Är inte heller vän med "Pojkvännen" men har en gemansam "vän" med han på Facebook vilket kanske inte du har? Så misstänker att han har inställt att "vänners vänner" kan se inläggen på hans logg lr nåt.

Haha aa. Ser ut som dom kört tjackrace varje dag i en vecka minst. Som sagt, dom lär aldrig ha blivit jagad av brudarna så det är ju tur att att dom har varandra iaf ;-) Osten + Statoil Torsboda/OKQ8 rånaren = Sant.
Senast redigerad av Teddy Picker 2015-02-12 kl. 15:36.
Citera
2015-02-13, 13:20
Medlem
Har under dagen fått höra att "pojkvännen" sitter häktad på saltvik för brottet i fråga. Då utgår jag från att Andreas också sitter med tanke på deras kontakt runt nyår, gemensamma drogberoende och eftersom att han bor just i tallnäs och är dömd för liknande våldsbrott.

Men fortfarande saknas 3 personer vilka är dessa?

Kanske de två som var med vid mordförsöket i skönvik?
Citera
2015-02-14, 02:10
Medlem
Citat:
Har under dagen fått höra att "pojkvännen" sitter häktad på saltvik för brottet i fråga. Då utgår jag från att Andreas också sitter med tanke på deras kontakt runt nyår, gemensamma drogberoende och eftersom att han bor just i tallnäs och är dömd för liknande våldsbrott.

Men fortfarande saknas 3 personer vilka är dessa?

Kanske de två som var med vid mordförsöket i skönvik?

Jamendåså! Då var det precis som vi båda misstänkte. Inte det minsta förvånad över att även "pojkvännen" var inblandad.

Ja är också nyfiken på vilka dom tre andra är... Jag tycker att vi får ta oss an uppgiften båda två att höra runt lite och se om vi kan få fram nåt... Får vi det så skriver vi här i tråden direkt då flashbackpanelen har rätt att veta.

Ja det är väl inte orimligt att dom är inblandade den här gången med men ingen idé att dömma på förhand bara för att dom har varit inblandade i smutsiga saker tidigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in