Flashback bygger pepparkakshus!
2015-02-10, 04:26
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Hända vad? Vi sitter inte på forumet gällande Björnes Magasin, där han ringer upp folk som är anonyma. Någon gång träffar man fel, och detta kan drabba Richard hårt, särskilt eftersom att hans adress är totalt publik. Jag tycker att det är dumt riskerat, men kanske är det bara jag.
Du är nog inte ensam om att tänka lite fel kring sådant här. Om man däremot ser till vilka som är hotade av det här så är det inte den grupp av människor som är farliga. De som hängs ut är endast sådana som har något att förlora på att hängas ut, det är liksom ingen idé att hänga ut någon tokig pundare som rasist. Och märk väl, även om du kanske inte förstått det, allt som släppts hittills är en fil med personnummer och epostadresser och dessa är än så länge inte kopplade till varandra och ej heller förekommer några användarnamn. Det är fortfarande Researchgruppen och deras uppdragsgivare som bestämmer vem som ska avslöjas. Så nej, läkare, advokater, politiker och andra höga i samhället är knappast sådana typer som skulle hämnas fysiskt på någon - och det är bara de som riskerar att avslöjas. våldsamme Pelle Psyk-Pundare, 22 år i Fagersta sitter säkert i båten och kommer aldrig att beröras eller ens få veta att han är identifierad.
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Vad du och Richard anser vara viktig journalistik är inte relevant. Richard är självklart desperat driven till att finna "scoop", då han är curlad. Det är lika tragiskt som att andra journalister väljer att inte bedriva sin tid till att rapportera om viktigare saker som händer i världen.
Vad jag anser är viktig journalistisk är inte relevant, liksom att det är helt irrelevant vad du tycker vara viktig journalistik - därför är det obegripligt varför du ens bemödar dig om att ha en åsikt i frågan! Vad Richard tycker är viktig journalistik är dock i allra högsta grad relevant - han sitter faktiskt och skriver på en av landets största tidningar. Han drivs säkert av viljan att göra scoop men bakom den viljan ligger en vilja att påverka politiskt, inte öka sin egen inkomst.
Senast redigerad av Asylbaronen 2015-02-10 kl. 04:29.
Citera
2015-02-10, 04:48
Medlem
Manslemmens avatar
[quote=Anonyma-Klubben|52213267]Hoppas Richard Aschberg ringer upp till mig så att jag äntligen kan få så till svars för min enorma penis. Jag har gått och burit på denna mörka hemlighet länge nu...

PS: Fan vad smart han är. Han står inte skriven på postbox, likt Robert, och går att hitta enkelt på Ratsit. När ska vi gissa på att han råkar reta upp fel person på Flashback? Tycker för övrigt synd om Richard som desperat letar efter "scoop" då han står i skuggan av brorsan Robert.

Folk dör som flugor i Mellanöstern, kan inte journalister engagera sig i något som är viktigt?[/QUOTE]

Men det gör de ju
(FB) Du som gillar Gustav Fridolin, varför?
Citera
2015-02-10, 06:05
Medlem
Hur vet du att det var han, kan ha varit vilken snubbe som helst.?
Citera
2015-02-10, 06:07
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asylbaronen
Du är nog inte ensam om att tänka lite fel kring sådant här. Om man däremot ser till vilka som är hotade av det här så är det inte den grupp av människor som är farliga. De som hängs ut är endast sådana som har något att förlora på att hängas ut, det är liksom ingen idé att hänga ut någon tokig pundare som rasist. Och märk väl, även om du kanske inte förstått det, allt som släppts hittills är en fil med personnummer och epostadresser och dessa är än så länge inte kopplade till varandra och ej heller förekommer några användarnamn. Det är fortfarande Researchgruppen och deras uppdragsgivare som bestämmer vem som ska avslöjas. Så nej, läkare, advokater, politiker och andra höga i samhället är knappast sådana typer som skulle hämnas fysiskt på någon - och det är bara de som riskerar att avslöjas. våldsamme Pelle Psyk-Pundare, 22 år i Fagersta sitter säkert i båten och kommer aldrig att beröras eller ens få veta att han är identifierad.
Vad jag anser är viktig journalistisk är inte relevant, liksom att det är helt irrelevant vad du tycker vara viktig journalistik - därför är det obegripligt varför du ens bemödar dig om att ha en åsikt i frågan! Vad Richard tycker är viktig journalistik är dock i allra högsta grad relevant - han sitter faktiskt och skriver på en av landets största tidningar. Han drivs säkert av viljan att göra scoop men bakom den viljan ligger en vilja att påverka politiskt, inte öka sin egen inkomst.

Kom igen nu... Vakna! Att han påverkar politiskt är ju själva problemet!
Citera
2015-02-10, 06:24
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generator
Ytterst proffsigt samtal av Richard... Kan inte presentera sig korrekt, svammel och massa påståenden. Aftonbladet-kvalité rakt igenom.

Verkligen, typisk piss-journalistik.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Har det hänt trist som fan. Men varför letar de upp konton som inte postat på 4+ år? Är inte det lite tragiskt? De har INGET nytt. De försöker i sådana fall hänga ut privatpersoner som sade något hemskt för 4+ år sedan. Exakt samma som de inläggen de länkade till i artikeln.

Detta undrar jag med. Vart i ligger intresset att outa "Licki" ? Utan att gå igenom dennes posthistoria öht, så verkar det som om allt fokus ligger på den numera ökända kommentaren till LuriflaxFlux-tråden. Visserligen var det osmakligt, men bör inte finnas något intresse där, eftersom användaren varit tyst sedan dess.

Den åsiktsregistrering som Aftonbladet/Expressen (samma sak) gör i sammarbete med Piscatus, Researchgruppen och Expo är helt ideologiskt motiverade. Det är alltid gamla afa-ligister (Typ Martin Fredriksson) eller judar (Aschberg) som driver på denna hetsjakt. Varför skulle de då vilja outa en användare på till synes opolitiska grunder? Det går inte ihop. Här ligger en hund begraven, hoppas att denna tråd inte dör ut snarast, utan att den fortsätter vara aktiv - se till att dessa vidriga sionistäckel får så lite information som möjligt dock, tänk på vad ni postar.
Citera
2015-02-10, 07:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
Verkligen, typisk piss-journalistik.

Detta undrar jag med. Vart i ligger intresset att outa "Licki" ? Utan att gå igenom dennes posthistoria öht, så verkar det som om allt fokus ligger på den numera ökända kommentaren till LuriflaxFlux-tråden. Visserligen var det osmakligt, men bör inte finnas något intresse där, eftersom användaren varit tyst sedan dess.

Den åsiktsregistrering som Aftonbladet/Expressen (samma sak) gör i sammarbete med Piscatus, Researchgruppen och Expo är helt ideologiskt motiverade. Det är alltid gamla afa-ligister (Typ Martin Fredriksson) eller judar (Aschberg) som driver på denna hetsjakt. Varför skulle de då vilja outa en användare på till synes opolitiska grunder? Det går inte ihop. Här ligger en hund begraven, hoppas att denna tråd inte dör ut snarast, utan att den fortsätter vara aktiv - se till att dessa vidriga sionistäckel får så lite information som möjligt dock, tänk på vad ni postar.
De gör det för att maskera sina egentliga intentioner. Som ansvarstagande journalister hänger de ut personer som hetsar till självmord och sammtidigt svartmålar de flashback. Flashback blir ondskan. Det gör deras politiska åsisktsuthägning betydligt mer legitim.
Citera
2015-02-10, 07:07
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg

Deras motiv är såklart att få död på flashback. När det gäller att presentera smuts för folket i stugorna så spelar det ingen roll om användaren har 11 inlägg, eller 21000 inlägg – det är själva smutset som är viktigt – oavsett vad smutset består i. Bara det höjer ögonbryn och utmålar flashback för att vara lite läskigt och obehagligt så fungerar det och är värt att lägga tid på.

När Berit 69 läser om vad som skrivits här så blir hon förfasad. En stor del av den äldre befolkningen hela vägen ner i åldrarna till Jonas 43 kommer troligen bli förfasade och tycka att det är en bra idé att begränsa Flashback – för barnens skull. Tänk på barnen!
Citera
2015-02-10, 07:11
Medlem
Tallyhos avatar
Nu sitter jag på mobilen och har problem att hitta det inlägg som journalisten pratar om. Men om han sökte Licki angående ett inlägg han gjorde i en självmordstråd, vad har det att göra med politik eller vad man röstar på? Förstår inte vad denna SD-moralpanik kommer ifrån.
Citera
2015-02-10, 07:28
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Nog den sämsta intervju jag hört
En fluktare som busringer hem till folk.

HAHAHAHAHA ja, trodde först det var Eurocop som ringde.
Citera
2015-02-10, 07:45
Medlem
veyloons avatar
På med foliehatten, men jag kommer då inte klicka på nån jävla länk
Citera
2015-02-10, 07:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Sambo: Va.. vem.. ringer du från nåt företag eller?
R*chard: Öhnej nej, nej nej.. nej

Aftonbladet är alltså inte ett företag, eller så drar de sig inte för att ljuga.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2015-02-10 kl. 07:58.
Citera
2015-02-10, 08:42
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallyho
Nu sitter jag på mobilen och har problem att hitta det inlägg som journalisten pratar om. Men om han sökte Licki angående ett inlägg han gjorde i en självmordstråd, vad har det att göra med politik eller vad man röstar på? Förstår inte vad denna SD-moralpanik kommer ifrån.
Man försöker koppla samman Flashback med obehagliga och osmakliga saker så att gemene man kan avfärda allt som står på sidan som lögner från sjuka människor. Detta är alltså avsett att även dra de seriösare skribenterna i smutsen.
Förstår du nu vad politik har att göra med detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in