Citat:
Ursprungligen postat av
Cykelforbud
Du är inte gammal. Du är ung och ska självklart försöka få till en flytt så du kan ge dig på livet på allvar.
Har du testat att söka jobb i Stockholm? Där i kring finns de flesta jobben för din bransch tror jag nog. Har du ingen bekant som är i samma sits som dig som också överväger att flytta? Söka lägenhet tillsammans kan vara en tanke. Är du inte inskriven hos Arbetsförmedlingen?!
Den sista frågan jag tänker ställa till dig är mer av kuriosa, alltid tyckt ni dalamänniskor varit så härliga på något sätt. Vad brukar du göra på fritiden där i skogarna?

Jag har sökt en del jobb i Stockholm, men inte fått något napp direkt!
Vet några gamla kompisar som fått jobb där men då genom deras bekantskapskrets/kontakter
Jag skrev aldrig in mig då jag halv känner lite folk som gått där i flera år utan att få något jobb
bortsett från än praktikplatser och massor av löjliga möten som inte leder någonstans.
allt det för att få bidrag på 2500kr i månader
Då har jag hellre tjänat ihop dom där 2500kr på egen hand, men nu har jag tröttnat på att jobba hårt för princip ingenting så då skrev jag in mig där för ca 3 veckor sedan!
haha fritiden i Dalarna för mig som arbetslös är att finna glädje i det billiga
t.ex. röka lite grönt, sladda på isen med skrotbilar, spela dator, laga/sälja skrotbilar, köpa sälja grejer, promenera, gymma dricka alkohol osv
livet som lallare på landet haha