Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-25, 11:07
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2
Jag vill inte ha situation när du måste vänta 5-7 åren att få pengar tillbaka http://i.imgur.com/Wp3jA7f.png
Och det vet du inte kommer ske inom några månader?
Eller mest för att du säljer av och skiter i det om det rör sig neråt?
Citera
2015-03-25, 11:36
Bannlyst
Citat:
Jag vill inte ha situation när du måste vänta 5-7 åren att få pengar tillbaka http://i.imgur.com/Wp3jA7f.png

De flesta bolagen är upplåsta. De är värdelösa köp. Det finns fynd.
Citera
2015-03-25, 12:57
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Nä, vem vill det.
Citera
2015-03-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applemania
Vad är skillnaden på dessa utdelningar?

Interimsutdelning
Distribution av värdepapper
Ordinarie utdelning
Bonusutdelning

Bumpar åt dig eftersom jag själv undrar detta.

Jag undrar främst angående bonusutdelningen: är det fritt fram att köpa en aktie när bolaget har meddelat om en extra utdelning, så får man ta del av den som en vanlig utdelning?

Förstår inte riktigt varför man inte slår ihop utdelningarna om de sammanfaller på samma dag, så att "utdelning" kort och gott blir större snarare än att lägga till en ytterligare (på separat rad)
Citera
2015-03-25, 21:41
Medlem
Roll8ors avatar
Efter att ha sett kvällens Uppdrag Granskning undrar jag:

Finns det börsnoterade bolag som bygger / säljer / "administrerar" modulhus? Vilka kan det tänkas vara?

Staten lär ju behöva köpa in ett antal tusen sådana (kanske hundratusentals?) de kommande åren.
Citera
2015-03-25, 21:51
Medlem
Jag funderar på att börja med lite valutahandel, främst EUR/USD. Vart läser man det bästa fundamentala och hur tyder jag informationen om huruvida det kommer gå upp eller ner på intradags perspektiv? Vill kunna ta en position kl 7 på morgonen och ha en limit på kanske 30 pips och sedan låta dagen gå. Tacksam för svar.
Citera
2015-03-25, 22:52
Medlem
Hur mycket brukar OMX Stockholm förändras/dag? Förekommer förändring på mer än 3%/dag?
Citera
2015-03-25, 23:20
Medlem
fajvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliro
Jag funderar på att börja med lite valutahandel, främst EUR/USD. Vart läser man det bästa fundamentala och hur tyder jag informationen om huruvida det kommer gå upp eller ner på intradags perspektiv? Vill kunna ta en position kl 7 på morgonen och ha en limit på kanske 30 pips och sedan låta dagen gå. Tacksam för svar.

Dina svar sitter folk o jobbar med varje dag.. Day-trading finns det ingen wikipeadia-sida som kan ta dig igenom. Börja från grunden o starta när du har koll på det mesta vad det gäller aktier. Valutor är sällan en baggis.
Citera
2015-03-26, 01:59
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Efter att ha sett kvällens Uppdrag Granskning undrar jag:

Finns det börsnoterade bolag som bygger / säljer / "administrerar" modulhus? Vilka kan det tänkas vara?

Staten lär ju behöva köpa in ett antal tusen sådana (kanske hundratusentals?) de kommande åren.
Om du kunde köpa vaktbolag-, skol- och dagisomsorg, bygg (väg och bostäder), polis-, vård- o.s.v.

Tyvärr är det ju pengar som stjäls från vettigare verksamhet för att finansiera idiotverksamhet som inte alls är lika lönsam så i slutändan är det ju bajs.

Det enda positiva med eländet är att bolagen i Sverige får fler att sälja till men det riskerar ju även bli fler bolag så .. Och sedan högre skatter, sämre konkurrenskraft, osäkrare, mindre fritt och en jävla massa elände i största allmänhet.

Jävla idioter.
Finns ju en anledning till att de där länderna inte alls är där Sverige är.

NCC, Skanska, PEAB (men flera av dem är väl globala så ...), Securitas, glasreparationsfirmor, ..

Allt skall ju satsas på massinvandringen.

Pensionärsskatt gick inte för det har vi inte råd med men för invandring är det helt otänkbart med ett tak även om vi har EUs mest efterblivna invandringspolitik och redan tar emot så jävla mycket elände.

Är kanske svårt att komma in i asylboenden, lotsjobb, tolkverksamhet o.s.v. genom börsen.

Tillväxt i idioti. Yäy!
Senast redigerad av annanmedlem 2015-03-26 kl. 02:02.
Citera
2015-03-26, 02:02
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbb
Hur mycket brukar OMX Stockholm förändras/dag? Förekommer förändring på mer än 3%/dag?
Ja.
Citera
2015-03-26, 08:54
Medlem
DrRockzos avatar
Hej!

Har en fråga angående orderläggning.

Säg att jag äger 100 aktier i ett bolag som jag vill sälja direkt.
I orderboken finns det:

50 st som vill köpa för 10 kr
och
200 st som vill köpa för 9,5 kr.

Om jag väljer att lägga en säljorder på 100 st på 9,5 kr kommer det bli affär direkt, men kommer mina aktier säljas för både 10 och 9,5 automatiskt (alltså 50 st för 10 kr och 50 st för 9,5 kr) eller kommer hela innehavet säljas på 9,5 direkt?

Lite luddig fråga, hoppas någon förstår vad jag menar
Citera
2015-03-26, 09:03
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrRockzo
Hej!

Har en fråga angående orderläggning.

Säg att jag äger 100 aktier i ett bolag som jag vill sälja direkt.
I orderboken finns det:

50 st som vill köpa för 10 kr
och
200 st som vill köpa för 9,5 kr.

Om jag väljer att lägga en säljorder på 100 st på 9,5 kr kommer det bli affär direkt, men kommer mina aktier säljas för både 10 och 9,5 automatiskt (alltså 50 st för 10 kr och 50 st för 9,5 kr) eller kommer hela innehavet säljas på 9,5 direkt?

Lite luddig fråga, hoppas någon förstår vad jag menar
50 säljs för 10 och resten för 9,50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in