2015-03-23, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldidy
Men varför uppdaterades den inte alls på fredagen då? Kl 21:30.. Den har ju inte uppdaterats sen i torsdags

Den uppdaterades visst på fredag. Det är som sagt en dags fördröjning.

Fredag var den 20e --> Kursen för den 19e (torsdag) uppdaterades 21.30 på fredag kväll.

Kursen för den 20e (fredag) uppdateras runt 21.30 ikväll.

Kursen för 23e (idag) uppdateras imorgon klockan 21.30.

Så rullar det på.
Citera
2015-03-24, 00:18
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Ok, vet du förresten om jag får utdelningen från Nordea även om jag säljer dem nu? Handlades utan utdelning den 20 mars och jag har haft dem ett tag.
Ja afaik. Den försvinner ju inte i tomma intet.
Citera
2015-03-24, 06:49
Medlem
pokemontrainers avatar
Citat:
Ok, vet du förresten om jag får utdelningen från Nordea även om jag säljer dem nu? Handlades utan utdelning den 20 mars och jag har haft dem ett tag.

bumpar
Citera
2015-03-24, 09:02
Medlem
Titta här, inlägget av Yxhugg:
http://www.aktiespararna.se/forum/Ko...ang-utdelning/
Senast redigerad av Aktien 2015-03-24 kl. 09:05.
Citera
2015-03-24, 09:38
Medlem
Celenos avatar
Citat:
bumpar
Annanmedlem har redan besvarat din fråga. Ja, du får utdelning.
Citera
2015-03-24, 12:29
Medlem
Finns det någon sida där jag kan se orderdjup?
Vet att jag kan se på Avanza. Men där ser man inte hur många personer som vill sälja på ett viss orderdjup.

Förstår ni vad jag söker?
Skulle vilja se detta på Hennes Mauritz B
Citera
2015-03-24, 12:48
Medlem
Någon som har koll på teckningsoptioner?

T.ex. så kan man nu köpa Cantargia TO3 (där man kan teckna aktier 23 mars – 13 april, alltså nu). Denna kostar för tillfället 4,75kr och ger att teckna aktier kostar 7,6 (alltså totalt 12,35kr). Dock är Cantargias aktiekurs för tillfället 13,65kr. Hur lång tid tar det att omvandla teckningsoptioner till aktier som man kan sälja på låt säga avanza? Antar att det inte går att genomföra direkt då man isf skulle kunna tjäna 1,3kr per option som ett slags safebet.

Tacksam för svar.
Citera
2015-03-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foreveri
Någon som har koll på teckningsoptioner?

T.ex. så kan man nu köpa Cantargia TO3 (där man kan teckna aktier 23 mars – 13 april, alltså nu). Denna kostar för tillfället 4,75kr och ger att teckna aktier kostar 7,6 (alltså totalt 12,35kr). Dock är Cantargias aktiekurs för tillfället 13,65kr. Hur lång tid tar det att omvandla teckningsoptioner till aktier som man kan sälja på låt säga avanza? Antar att det inte går att genomföra direkt då man isf skulle kunna tjäna 1,3kr per option som ett slags safebet.

Tacksam för svar.

Err, vilket papper pratar du om? Kan du länka det?
Citera
2015-03-24, 22:06
Medlem
Hittade, och jo, generellt så kan du läsa prospektet (vilket du har gjort gissar jag) för att få infon, det som står där gäller. Grejen med denna option är väl att den har typ 0 i orderdjup, den handlas knappt?

Det faktiska priset om du ska köpa något som liknar en rimlig aktiepost kommer troligen hamna mycket högre än senaste avslut.

Så utan att lägga någon större energi tror jag att du principiellt har rätt, men jag tror det bara finns extrema ströposter att plocka upp som du kan göra någon form av arbitrage på.
Citera
2015-03-25, 00:25
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Fondfråga:
Jag har en fond som går bra och vill gärna sätta in en till slant. Hur ska man tänka ang. det? Är det en dum idé att köpa mer när fonden gått bra väldigt länge (dvs. kan man förvänta sig en dipp snart?).

Är det bättre att köra en annan fond, och vänta tills efter en ev. dipp?
Citera
2015-03-25, 00:37
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Fondfråga:
Jag har en fond som går bra och vill gärna sätta in en till slant. Hur ska man tänka ang. det? Är det en dum idé att köpa mer när fonden gått bra väldigt länge (dvs. kan man förvänta sig en dipp snart?).

Det vet vi inte

Man kan ju tänka sig att saker och ting som har gått väldigt bra eller dåligt kanske kan närma sig något mer normalt. Men det finns ju undantag. Och över tiden är ju det mesta bra.
Citera
2015-03-25, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Fondfråga:

En fonds utveckling är ju beroende av många företags- och omvärldsfaktorer, så det är svårt att förutspå. Du kan ju titta rent historiskt hur det har sett ut och hur snacket går om marknaderna som fonden investerar i osv. Dippar kommer och går, men på lång sikt lönar sig de flesta större fonderna. Släng in slantarna och sitt länge så är jag övertygad om att du går plus, förutsatt att det inte är något flum (typ en matfond).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in