2015-03-19, 17:25
Medlem
Isnatts avatar
Finns det nån tråd som berör hur man tar hem vinster på bästa sätt - om man ska sälja alla aktier från ett företag, 25% på dom med bäst utveckling, hyvla jämnt, eller så. Finns en sån tråd?
Citera
2015-03-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perranperra
Kan någon hjälpa mig att förstå hur stor exponeringen är mot olika delar av världen i nybörjarportföljen, vad gäller aktiefonderna.

http://www.rikatillsammans.se/2015/01/30/nyborjarportfoljen-pa-shareville/

*bump*
Citera
2015-03-19, 19:51
Medlem
Finns det någon sida som visar hur mycket ett viss bank har köpt på en viss aktie under en hel dag?
Citera
2015-03-19, 22:28
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhorror
Finns det någon sida som visar hur mycket ett viss bank har köpt på en viss aktie under en hel dag?
http://www.netfonds.no/quotes/paperbroker.php?paper=ERIC-B.ST
Citera
2015-03-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perranperra
*bump*

Varför gör du inte research själv? Googla fonderna och titta på beskrivningen för respektive fond. Det brukar stå där.
Citera
2015-03-20, 12:50
Medlem
Brukar roa mig med att följa SIX30RX-indexet eftersom jag har en del investerat i Avanza Zero. Det brukar ju alltid vara så gott som identiskt med OMXS30, men idag när börsen öppnade så gick de åt varsitt håll.

Beror det på att SIX30RX inkluderar utdelningar och att något eller några av de 30 bolagen har gett utdelning idag? Eller har jag missat något?
Citera
2015-03-20, 12:56
Medlem
Bbobis avatar
Köpt aktier för första gången.

När jag räknar marknadsvärde på aktierna + likvida medel så är det lika högt som innan köpet. Ska det inte ha försvunnit motsvarande courtaget? Förstår jag det rätt så är det inbakat i priset men det kan väl ändå inte vara inräknat i marknadsvärdet? Alltså säg att jag köper aktier för 500kr så borde inte marknadsvärdet på dom aktierna vara 500kr? Dom borde vara 500kr - courtage?
Citera
2015-03-20, 12:57
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-1
Brukar roa mig med att följa SIX30RX-indexet eftersom jag har en del investerat i Avanza Zero. Det brukar ju alltid vara så gott som identiskt med OMXS30, men idag när börsen öppnade så gick de åt varsitt håll.

Beror det på att SIX30RX inkluderar utdelningar och att något eller några av de 30 bolagen har gett utdelning idag? Eller har jag missat något?
Nordea kanske. Handlas utan utdelning idag. Backat över 5% och tar upp 10% av indexet.
Citera
2015-03-20, 12:57
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Köpt aktier för första gången.

När jag räknar marknadsvärde på aktierna + likvida medel så är det lika högt som innan köpet. Ska det inte ha försvunnit motsvarande courtaget? Förstår jag det rätt så är det inbakat i priset men det kan väl ändå inte vara inräknat i marknadsvärdet? Alltså säg att jag köper aktier för 500kr så borde inte marknadsvärdet på dom aktierna vara 500kr? Dom borde vara 500kr - courtage?
Dras när marknaden har stängt.
Citera
2015-03-20, 13:00
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Dras när marknaden har stängt.

I see.

Tack!
Citera
2015-03-21, 01:34
Medlem
Hej,

Jag har ett "huvudkonto" i avanza där jag gör mina aktie affärer, nu ska jag handla lite aktier via mitt vanliga personkonto på nordea, och tänkte fråga er rutinerade aktiehandlare vad det kommer bli för skillnad, rent praktiskt samt ekonomiskt??

Anledning är att jag ska vara med i en börsintroduktion, och jag vill få ta del av så mycket aktier som möjligt, har även öppnat konto på nordnet.

tack!
Citera
2015-03-21, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejonet1242
Hej,

Jag har ett "huvudkonto" i avanza där jag gör mina aktie affärer, nu ska jag handla lite aktier via mitt vanliga personkonto på nordea, och tänkte fråga er rutinerade aktiehandlare vad det kommer bli för skillnad, rent praktiskt samt ekonomiskt??

Anledning är att jag ska vara med i en börsintroduktion, och jag vill få ta del av så mycket aktier som möjligt, har även öppnat konto på nordnet.

tack!

via ett isk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in