2016-02-03, 09:41
Bannlyst
Någon som vet om emittenten för en mini future är tvungen att sälja tillbaka ens värdepapper när de stängt värdepappret för försäljning (på grund av att stop-loss nivån mötts)?
Citera
2016-02-03, 18:23
Bannlyst
Har alla bolag på börsen utdelning?
Citera
2016-02-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackeli
Har alla bolag på börsen utdelning?
Nej.
Citera
2016-02-03, 18:57
Medlem
rakarnas avatar
hej,

Varför har HM dubbla utdelnings datum?
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5364/hennes---mauritz-b

Betyder det två st utdelningar?
Citera
2016-02-03, 19:04
Medlem
Isnatts avatar
Utdelningstider kommer, innebär det att till exempel av mitt innehav på Avanza zero kommer höjas med typ 3,5% eller vad snittet på avkastningen på innehållet i zero är?

Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
hej,

Kolla noggrannare, det ena skedde 2015, det andra sker 2016
Citera
2016-02-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
hej,

Nej, det ena datumet är förra årets utdelning, det andra är årets.
Citera
2016-02-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Utdelningstider kommer, innebär det att till exempel av mitt innehav på Avanza zero kommer höjas med typ 3,5% eller vad snittet på avkastningen på innehållet i zero är?
Nej, det du får i utdelning tappar du i fallande aktiekurs. Utdelningen är ett nollsummespel.
Citera
2016-02-04, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Tjena,

Har mestadels sparat i fonder den senaste tiden men tänkte nu spara runt 50/50 fonder & aktier då även intresset har ökat i det.

Då jag satsar väldigt långsiktigt så tänkte jag till en början grunda med lite investmentbolag. Har köpt in mig i Industrivärlden C samt fastighetsbolaget Fabege.

Vid mer kapital funderar jag även på att köpa in mig i Kinnevik.

Jag sitter även på fonden Spiltan Aktiefond Investmentbolag, tycker ni man ska fortsätta lira i denna eller satsa mer på investmentbolagen direkt genom aktier?

Har fonderna;

AMF Aktiefond Småbolag
Länsförsäkringar Global Index
Länsförsäkringar tillväxtmarknad
Spiltan Aktiefond Investmentbolag

Mvh!

Ingen?
Citera
2016-02-04, 20:32
Medlem
Jag_Mejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Ingen?
Industrivärden och Kinnevik står tillsammans för nästan 40% av Spiltanfondens portfölj så jag skulle kunna tycka att det blir lite kaka på kaka. Såvida man inte är ruskigt intresserade av dom onoterade bolagen i respektive företags portfölj vill säga.

I övrigt tycker jag att fondinnehaven ser bra ut. Jag personligen hade placerat en större del av kapitalet i globalfonden och en mindre del i tillväxtfonden.
Citera
2016-02-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag_Mej
Industrivärden och Kinnevik står tillsammans för nästan 40% av Spiltanfondens portfölj så jag skulle kunna tycka att det blir lite kaka på kaka. Såvida man inte är ruskigt intresserade av dom onoterade bolagen i respektive företags portfölj vill säga.

I övrigt tycker jag att fondinnehaven ser bra ut. Jag personligen hade placerat en större del av kapitalet i globalfonden och en mindre del i tillväxtfonden.

Thx!
Citera
2016-02-05, 12:16
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Någon som har förslag på bra och informativa böcker om trading, altier ect? Vill börja trada men är en total nybörjare som inte ens förstår innebörden av grundläggande termer. Tänker verkligen lägga hjärta och själ i detta men vet inte vart jag ska börja. Finns det någon bra sida på internet eller en trading for nobbies tråd här på fb? Fan vad jag vill lära mig detta, har desutom pengar att trada/handla för. Just nu är allt bara en enda stor röra.
Citera
2016-02-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Någon som har förslag på bra och informativa böcker om trading, altier ect? Vill börja trada men är en total nybörjare som inte ens förstår innebörden av grundläggande termer. Tänker verkligen lägga hjärta och själ i detta men vet inte vart jag ska börja. Finns det någon bra sida på internet eller en trading for nobbies tråd här på fb? Fan vad jag vill lära mig detta, har desutom pengar att trada/handla för. Just nu är allt bara en enda stor röra.
Du skulle ju spara pengar för att överleva sommaren skrev du i en annan tråd. Sparar man på ett halvårs sikt så ska man bara ha pengarna på ett räntekonto, inte ens titta på aktier.

Betala kronofogden först innan du blir "trääjdöör".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in