Citat:
Ursprungligen postat av svensven333
Tjena!
Vart kan man hyra buss då, och då menar jag inte minibussar utan rejäla 40+ pers bussar?
Det beror ju på var du bor. Onödigt att hyra en buss i kiruna som får åka tom ner till dig i malmö. Jag gissar att gula sidorna är till stor hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av KlawE86
Hejsan. De e nämligen så att jag planerar en bussresa ner till Amsterdam i början av sommaren.
Vad kan de kosta att hyra en buss ner till amsterdam över en helg för ca 40 pers???
Har kollat upp ressträckan och den blev ca 100 mil, 200 mil tur o retur. Jag vill inte ha en sliten skit buss utan plats för benen, utan en fräch buss.
Tacksam för svar.
Det som kan göra det dyrare är om chaufförens körtidsregler ställer till det för er så ni måste ha två chaufförer.
Är det inte enklare att flyga ner? Borde vara ganska billigt om man bokar i god tid. Tar man sig dessutom tid med ett byte frankfurt eller något så kan det bli billigare ändå. Dock är det ju smidigare att smuggla saker med buss.
Jag var med och hyrde buss till finland, 15mil till båten och kanske 10 mil i finland plus 15 mil hem i sverige. torsdag -> söndag. Ca. 30 000Kr. Inkl.chaffis. Det var en riktigt fräsch buss. Mindre än 10 000mil om jag inte minns fel.