2005-09-27, 13:02
Medlem
KlawE86s avatar
Hejsan. De e nämligen så att jag planerar en bussresa ner till Amsterdam i början av sommaren.
Vad kan de kosta att hyra en buss ner till amsterdam över en helg för ca 40 pers???
Har kollat upp ressträckan och den blev ca 100 mil, 200 mil tur o retur. Jag vill inte ha en sliten skit buss utan plats för benen, utan en fräch buss.
Tacksam för svar.
Citera
2005-09-27, 13:44
Medlem
TTKs avatar
Jag tror det ligger på ungefär 50 papp eller något över. Iaf brukar de som ordnar chartrade bussar ned till amsterdam ta något över tusingen för resan, och de budgeterar säkert med 40+ personer.
Citera
2005-09-27, 14:33
Medlem
KlawE86s avatar
jo men jag vill bara hyra en buss med tillhörande chaufför över en helg.
säg att körsträckan är ca 200 mil.
låter lite väl dyrt, 50 papp. jag får nog kolla vidare med olika bussbolag.

PS: Hur många platser finns de e dagens bussar som kör resor runt i europa??
Citera
2005-09-27, 18:05
Medlem
Hunk Goldens avatar
det bästa är att känna nån som har busskort. sedan hyra en buss. kan man komma undan svart så behöver det inte bli dyrt..
Citera
2005-09-28, 12:12
Medlem
Tjena!

Vart kan man hyra buss då, och då menar jag inte minibussar utan rejäla 40+ pers bussar?
Citera
2005-09-28, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hunk Golden
det bästa är att känna nån som har busskort. sedan hyra en buss. kan man komma undan svart så behöver det inte bli dyrt..

At your service!!
Jag har t.o.m 2 st busskort!
Citera
2005-09-28, 12:45
Medlem
flygers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensven333
Tjena!

Vart kan man hyra buss då, och då menar jag inte minibussar utan rejäla 40+ pers bussar?

Det beror ju på var du bor. Onödigt att hyra en buss i kiruna som får åka tom ner till dig i malmö. Jag gissar att gula sidorna är till stor hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av KlawE86
Hejsan. De e nämligen så att jag planerar en bussresa ner till Amsterdam i början av sommaren.
Vad kan de kosta att hyra en buss ner till amsterdam över en helg för ca 40 pers???
Har kollat upp ressträckan och den blev ca 100 mil, 200 mil tur o retur. Jag vill inte ha en sliten skit buss utan plats för benen, utan en fräch buss.
Tacksam för svar.

Det som kan göra det dyrare är om chaufförens körtidsregler ställer till det för er så ni måste ha två chaufförer.

Är det inte enklare att flyga ner? Borde vara ganska billigt om man bokar i god tid. Tar man sig dessutom tid med ett byte frankfurt eller något så kan det bli billigare ändå. Dock är det ju smidigare att smuggla saker med buss.

Jag var med och hyrde buss till finland, 15mil till båten och kanske 10 mil i finland plus 15 mil hem i sverige. torsdag -> söndag. Ca. 30 000Kr. Inkl.chaffis. Det var en riktigt fräsch buss. Mindre än 10 000mil om jag inte minns fel.
Citera
2005-09-29, 23:16
Medlem
Hunk Goldens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HankMillion
At your service!!
Jag har t.o.m 2 st busskort!

och din "vän" har glömt kvar sitt eller?? hahah menar, du va ju tidigare "chits"
Citera
2005-10-03, 20:29
Medlem
KlawE86s avatar
ok, har nu kollat me ett bussbolag. Fick tillbaka detta svar:

Pris: 51.000.-
I resans pris ingår:
Bussresa Göteborg - Amsterdam t/r, färjeresor och vägavgifter.
För 40/pers.
Över en helg, åker fredag eftermiddag, kommer hem måndag förmiddag.

Jag har inte nån tidigare erfarenhet av såna bussresor, men de låter lite väl dyrt tycker jag. nån annan som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in